Hoe kom ik meer te weten over openbaar vervoer in Amerika? Met name Florida.

We willen op vakantie naar Florida, maar we hebben geen van beiden een rijbewijs.
Nu weet ik dat in Amerika bijna iedereen een auto heeft en dat ze niet zo zijn ingesteld op openbaar vervoer.

Heeft iemand ervaringen hiermee?
Ik weet dat er wel treinen rijden en bussen, maar wat is aan te raden? Zijn er forums waar ik hier meer over te weten kan komen?
We willen wel zelfstandig rondreizen, niet met een groepsreis.

Dus: kan iemand meer vertellen over openbaar vervoer in Florida (misschien eigen ervaring?) Of weet iemand hoe ik daar meer over te weten kan komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Het beste antwoord

In Florida kun je met de trein tussen een aantal steden reizen. Verwacht geen uitgebreid treinnetwerk verschillende sporen en tientallen stations. Er zijn twee routes in Florida die de steden Miami, West Palm Beach, Tampa, Kissimmee, Orlando, Sanford, Jacksonville, Tallahassee en Pensacola met elkaar verbinden. Deze Amtrack treinen worden vooral gebruikt om langere afstanden te overbruggen. Vanaf de diverse stations kun je via zogenaamde Thruway-bussen doorreizen naar andere bestemmingen.
Tussen Miami en West Palm Beach heb je nog een aparte spoorlijn. Deze Tri-rail doet in totaal achttien stations aan op de route die in het zuiden begint bij de luchthaven van Miami en in het noorden eindigt bij Mangonia Park in West Palm Beach.

Vrijwel iedere stad kent een uitgebreid lokaal busnetwerk, wat geschikt is om je van A naar B te verplaatsen. Deze bussen zijn vooral bedoeld om lokale mensen te vervoeren wat je goed kunt merken aan de routes die gevolgd worden. Om tussen toeristische plekken te reizen kan het met de bus best veel tijd kosten, omdat de kans groot is dat je minimaal een keer over zult moeten stappen. Probeer zoveel mogelijk gepast geld bij te hebben om een kaartje bij de chauffeur te kopen.
Voor lange afstanden heb je de zogenaamde Greyhound bussen. Deze bussen rijden tussen belangrijke plaatsen in Florida en de rest van Amerika. Je kunt met de bussen van Greyhound feitelijk heel Amerika doorreizen. Reserveren kan vooraf via internet of op een postkantoor. Je kunt ook ter plaatse een kaartje kopen.

Metrolijnen zijn zeldzaam in Florida. In Miami heb je de Metrorail die vanaf Palmetto in het noorden naar Dadeland South in het zuiden rijdt. Voor toeristen vooral interessant om tussen Coconut Grove en Downtown Miami te reizen.

n Downtown Miami heb je een gratis vervoerssysteem onder de naam Metromover. Deze elektrische trein beweegt zich boven de straten en heeft meer dan twintig stations, waar de treinen over drie lijnen rijden. Dit begint ‘s morgens al om 5 uur en eindigt rond middernacht.

In Florida kun je je uitstekend per taxi laten vervoeren. Het is niet de meest goedkope manier van publiek transport maar vaak wel de meest efficiënte. Op straat zomaar een taxi aanhouden is iets wat je in films veel ziet maar wat je in de praktijk niet zomaar zal lukken. Indien er geen taxistandplaats is op de plek waar je een taxi wilt nemen dan is het het handigste om een taxi te reserveren.

Zie voor meer info de onderstaande links:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk eens bij greyhound een bus bedrijf door heel noord Amerika Ps koop hier in Nl evt een ticket onbeperkt veel goedkoper goede reis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antwoord op zich is al zeer beantwoord. Alleen een kleine toevoeging. Koop een Lonely Planet gids van Florida. Deze gidsen zijn gericht op reizigers die met het ov reizen. Met veel aandacht voor verbindingen. Ik koop me altijd in Engeland omdat ze daar de helft van de prijs kosten dan in Nederland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat je zonder auto in Amerika en met name Florida wel een beetje gehandicapt bent. Het gaat wel, maar is lastig. Verwacht geen openbaar vervoer zoals in Nederland. Bussen rijden voornamelijk tussen de steden. Korte afstanden zal je voornamelijk per taxi moeten afleggen. Voor de lange afstand kan je per Greyhound tegen redelijk tarief veel doen. Wel zijn het vaak oude bussen, zonder toilet en ze gaan nog wel eens kapot :(
NB Seaworld en Universal Studios zijn echt GEWELDIG!