Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt dat het weer dikwijls zo slecht is in België?

Waarom regent het zo vaak in Belgie? Waar komt regen vandaan? Hoe onstaan wolken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het landje boven België is het ook vaak slecht weer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ooh! Ik snap het al! je bedoelt natuurlijk Engeland! :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm... Ik dacht een ander landje... Waar ze op klompen lopen... En iedereen zunig is...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

en om de twee vorige antwoorden aan te vullen: regen onstaat omdat het zeewater verdampt en door de warme lucht die beneden is stijgen de waterdruppels omhoog. Omdat het waait (koude en warme lucht botsen) worden druppels "
geklontert" en waait ht naar land en uiteindelijk zijn die wolken zo zwaar en regent het uit. (en dat op een pda getypt...)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat belgie aand e kust ligt, ze veel zeewind hebben en de ardennen regen triggeren door opstijgende lucht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over de regen en de wolken: zie hier mijn andere antwoord... http://www.goeievraag.nl/vraag/wolken.56254

Belgie heeft een gematigd zeeklimaat en dat wil zeggen dat het er vaak regent, dat het koele zomers heeft en relatief warme winters. Want wind van zee brengt regen mee, zoals wij vroeger op school te horen kregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding