Uit welke landen komen de toeristen die naar Albufeira gaan?

Het liefst zie ik percentages van verschillende nationaliteiten.

Toegevoegd na 5 minuten:
Graag wel serieuze antwoorden.. Ik wil graag zoiets zien zoals: 50% engelsen, 20% Duitsers enzo.. Zodat ik een beetje een beeld heb wat je vooral tegen komt op de feesten daar..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3.2K

Het beste antwoord

Volgens deze bron is 80 procent van de toeristen in Albufeira afkomstig uit Engeland. Een overgrote meerderheid dus. Kennelijk is de Algarve een enorm populaire vakantiebestemming in de UK.

Toegevoegd na 1 uur:
Deels is de populariteit van vakantiebestemmingen ook te verklaren uit de (rechtstreekse) verbinding die er is. Zo vliegen zowel Easyjet als Ryanair rechtstreeks van Engeland naar Faro. Vanuit Nederland Transavia. Hetzelfde zie je op Madeira: veel Engelsen: Easyjet. Veel Duitsers: Air Berlin. Veel Nederlanders: Transavia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Guinea-Bissau en Oezbekistan

Toegevoegd na 36 seconden:
oa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was even zoeken. Maar ik heb een grafiek gevonden van de herkomst van campinggasten in het jaar 2000 in geheel Portugal.
Specifiekere informatie over Albufeira of de Algarve is niet beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer dan de helft is engels.. Verder
Veel brabanders! Ben er vorig
Jaar geweest.