mag ik met 16 jaar alleen op vakantie

Mag ik op mijn 16 jarige leeftijd alleen op vakantie naar bijv. turkije of spanje? kan ik een vliegtuig en hotelkamer krijgen op mijn leeftijd? zo ja mogen er dan ook 15 jarige mee? zo nee mag dat wel als er een 17jarige of 18+er meegaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
20.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom wil je alleen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat mijn ouders dit jaar thuisblijven. en het is natuurlijk veel leuker om zonder ipv ouders met een groep vrienden te gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zo'n manier alleen. Wel met vrienden dus? Dat had ik even niet begrepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaja wel met vrienden. maar die groep bestaat uit mensen tussen de leeftijden 15 en 20

Antwoorden (3)

Voor het boeken van de meeste hotels moet je echt 18 zijn.
Of je met 16 jaar alleen op vakantie mag? Dat ligt dan weer meer aan je ouders, al vraag ik mij af of ze het goedkeuren.
Je bent met 16 jaar (en zeker met 15) gevoeliger voor invloeden van buitenaf.
Als je mijn kind was geweest had je op vakantie gemogen in Nederland, op een hele saaie camping, ver van alle uitgaansgelegenheden ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je laatste stukje is zeker een puntje waard!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ouders keuren het goed. aangezien ik al verscheidene keren op campings en bungalowparken in nederland en belgie ik heb gezeten en dat altijd goed is verlopen... dus ook met toestemming van mijn ouders zou ik niet in een buitenlands hotel terecht kunnen zonder meerderjarige?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het boeken van een hotel moet je vaak van te voren betalen, voordat je kan betalen moet je akkoord gaan met de algemene voorwaarden en een hele rits aan persoonlijke gegevens invullen. Ook moet je tijdens het inchecken vaak een kopie van je ID laten maken.
Kom je aan in Spanje en blijkt dat je 18 moet zijn en heb je dat niet gelezen dan heb je wel écht een probleem. Dus goed inlezen, en anders met een reisorganisatie meegaan (zoals 'tafel' hieronder ook al beschrijft).
Ligt er aan of je met een reisorganisatie (zoals GOGO) wil gaan of zelf een vliegticket en hotel boekt.

Bij een jongerenreisorganisatie kun je meestal al vanaf in ieder geval je 16e mee, afhankelijk van het land van bestemming.
Houdt er wel rekening mee dat het mogelijk is dat er uitgaansgelegenheden zijn waar je wel pas vanaf je 18e naar binnen mag.

Lees altijd goed de voorwaardes voordat je iets boekt waar je achteraf niet oud genoeg voor bent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is nou een antwoord waar ik wat aan heb :) uit ervaring weet ik dat er ook 18+ uitgaansplekken zijn waar ze je ook onder de 18 naar binnen laten. ik zal gogo eens opzoeken
Mijn zoon is na zijn schoolexamen,16 jaar was hij met een paar vrienden naar turkije geweest,moest wel een handtekening van de ouder hebben bij het boeken bij het reisbureau.
ze zaten in een geweldig luxe hotel,en alle waren 16 jaar.