Wat is het mooiste strand in omgeving Amsterdam?

Als je van rust en natuur houdt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.1K

Het beste antwoord

Ik ben laatst bij de Amsterdamse Waterleidingduinen geweest: http://www.natuurwegwijzer.nl/v_natuur/print_gebieden.asp?n_code=167

Zeer mooi natuurgebied, met ook een deel duinen en strand erbij. Ik weet niet precies hoe druk het op het strand was, maar in de duinen was het prachtig, en lekker rustig wandelen. Je mag overal lopen, je hoeft je niet aan de paden te houden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies wat ik zocht, dankje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enig idee hoe ik daar het best met openbaar vervoer kan komen vanaf Amsterdam?
Kimath
12 jaar geleden
Dat weet ik helaas niet. Ik ging met eigen vervoer. Ik denk wel dat er een bus in de buurt stopt.

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat in de omgeving van Amsterdam Bloemendaal/Parnassia het meest in aanmerking komt qua rust en natuurschoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijburg
en Twiske.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omgeving Amsterdam? Ik begrijp dat je met het openbaar vervoer reist, en dan ben ja al snel een uurtje of langer onderweg naar de kust. Mijn favoriete strand en natuur ligt iets verderop, maar is op één dag prima te doen. In vijf kwartier ben je met de trein in Den Helder, drie kwartier later fiets je door de prachtige natuur van Texel. En weer een kwartiertje later loop je op één van de mooiste stranden van ons land. Alles bij elkaar ben je dus na ruim 2 uur reistijd in het paradijs. Een retourtje met de boot kost een paar euro en die "cruise" leent zich uitstekend om het "vakantiegevoel" bij je aan te wakkeren. Veel plezier!

(S.v.p. niet doorvertellen hoor, anders gaan straks al die Amsterdammers naar Texel en dan is het met de rust gedaan).

Toegevoegd na 15 minuten:
PS: In de video zie je (vanaf 8.35 min.) beelden van het strand bij Den Hoorn, wat het dichtst bij de veerhaven ligt.
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Texel is ook prachtig. Paar keer op vakantie geweest.
Zandvoort vind ik een mooi strand.
Ook de duinen daar in de buurt erg fijn.lekker vanuit zandvoort aan zee door de duinen richting overveen wandelen.
en de boulevard is ook mooi opgeknapt en dorp is gezellig.(in de zomer dan,winters uitgestorven)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Strandzuid