Mag ik als 17-jarige alleen naar Amerika gaan op reis?

Of moet ik daar 18 voor zijn/heb ik dan toestemming nodig van ouders? ofzo?

Toegevoegd na 6 minuten:
Wat voor regels zouden dan bij de douanes zijn? Like, heb ik een visum nodig? Ik zal dan ook niet in een hotel verblijven maar bij een kennis...moeten ze daar bewijs van hebben ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
13.4K

Het beste antwoord

Jij kunt zonder problemen naar usa reizen, aan boord krijg je een papier waarop jij moet vermelden waar je verblijft en wanneer je weer terug reist. Bij aankomst in usa ga je door de douane, waarbij je een vingerprint moet doen en je krijgt in je paspoort een groen kaartje. Je moet voordat je naar usa reist nog wel een ESTA / VWP aanvragen.
Op deze link kun je dit doen; https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?_flowExecutionKey=_cE8D8E966-BED4-1C38-FB06-82CA1826AA0E_k52139A97-3EE6-5F8C-02F0-E35E485F4EB8
Bij het inchecken op schiphol stellen ze je allerlei vragen, die makkelijk zijn te beantwoorden dit is voor veiligheid.
Een creditcard is ook erg handig als je daar bent.
Deze site tref je meer jongelui die ook naar USA gaan of zijn geweest; http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=31420

Veel plezier en goede reis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een lijst met vragen die ik moet beantwooden op die site zeg xD... Heel erg bedankt voor je antwoord! Dit gaat het waard zijn =]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas zijn ze erg streng geworden, maar het is het allemaal waard om er heen te gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thxx

Andere antwoorden (2)

Volgens mij zijn daar geen regels voor. In ieder geval worden ze dan niet gehandhaafd! Je kunt als zeventienjarige makkelijk een ticket komen en aan boord stappen.
Misschien dat er regels bij de douane zijn. Maar mét toestemming moet het geen probleem zijn dacht ik.
Maar goed, de regels in de VS veranderen elk uur dus ik weet het niet exact..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben als 18 jarige de grens van canada naar de US overgestoken.

Mijn advies, vraag een creditcard aan. Ze gaan je vragen hoe je jezelf gaat onderhouden (eten en drinken), als je een creditcard hebt zijn ze vrij snel tevreden. Hangt trouwens ook af hoelang je van plan bent om in de US te blijven, voor 3 weken heb je minder geld nodig dan 3 maanden. Met het toeristen visum mag je absoluut NIET werken, zeg niet dat je een baantje gaat zoeken ofzo. Dan kom je in de visums terecht.

Ik zie dat je bij een kennis gaat overnachten. Laat die kennis een blaadje schrijven waarop staat dat je bij hun slaapt en dat hun voor je zorgen ook met een telefoon nummer erbij waarop ze te bereiken zijn op dat moment. Laat ook je ouders een blaadje schrijven dat ze toestemming geven dat je bij je kennis verblijft en dat je naar amerika gaat. Kopies van
paspoorten kan geen kwaad. Want je bent minderjarig.

Het lijkt allemaal een beetje overtrokken zo, maar thrust me, je zal blij zijn als je het bij je hebt.

Op dat green card staat ook het regeltje FARM. Ik weet niet of jij of je kennis op een boerderij wonen/werken. Maar zeg absoluut niet dat je naar een farm gaat. Dan krijg wordt je meegenomen naar zo'n hokje en al je bagage wordt gecontrolleerd en ze gaan heel erg moeilijk doen!

Hopelijk helpt dit je een beetje, zelf heb ik het ook zo gedaan en had nauwelijks problemen. Alvast een goeie reis!!!