Wat niet te vergeten bij een autovakantie naar Zweden?

Met verschillende tussenstops in steden / dorpen. Waar móet je geweest zijn en wat móet je gedaan hebben?

Nog tips voor de reis zelf? Auto APK keuren etc etc?

Toegevoegd na 14 minuten:
We gaan dus ook door Noord Duitsland & Denemarken. Het is de bedoeling dat we bijvoorbeeld een paar daagjes in Hamburg blijven, dan verder naar Kopenhagen een paar daagjes en dan Zweden etc etc.

Dus daarover zijn tips ook welkom! :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

In bepaalde delen van Zweden sterft het van de muggen; dan kan een muskietennet handig zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als jouw auto op gas rijdt: In Zweden wordt getankt volgens het zogenaamde Italiaanse vulsysteem. Als de auto niet is voorzien van zo'n systeem, dan heb je een zogenaamde Italië-nippel nodig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee of je er in de buurt komt, maar ik vond het dorpje Trollhättan wel erg mooi. Er is daar ook veel te doen (Saab museum, een soort NEMO (wat je hier in Amsterdam hebt), maar je kan ook een bezoek brengen aan een stuwdam, of de natuur in gaan).

Ook de Zweedse natuur is prachtig, en rustig, maar daarvan kan ik je niet één plek aanwijzen, dat ligt verspreid over het hele land.

In ieder geval: Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je absoluut niet vergeten mag is..buiten je vrouw en kinderen..je auto.

Maar nu even serieus..denk er vooral aan om voldoende medicijnen mee te nemen..want je weet niet of alles daar wel te krijgen is.

Ook pijnstillers alsmede paracetamol..kunnen handig zijn om bij je te hebben.

En als allerlaatste tip: Zorg er zeker voor dat je allerbeste humeur meeneemt en dat je heel de vakantie samen lekker gaat genieten.

Gr. Ton

Toegevoegd na 55 seconden:
Een heel prettige vakantie, hoor..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat handig kan zijn, zijn antimuskieten kaarsen, en antimuggenspray, want vooral 's avonds en aan het water zijn er wel veel muggen. Ik zou ook naar het gebied rond Söderkøping, Norrkøping gaan. Daar zijn hele mooie kanalen met sluisjes en een prachtige natuur. Stockholm moet je ook zeker niet overslaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een zwitsers zakmes, en vergeet never maar ook never nooit je mobile telefoon, never leave home without it....en een aansteker mocht je verdwalen tijdens wandelen nou geloof me dit zijn wel 3 belangrijke dingen om te overleven denk ik ....