Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Makkelijke tent voor de vakantie gezocht

Ik ben op zoek naar een heel makkelijk op te zetten, makkelijk op te ruimen en lichte tent voor twee personen voor de zomervakantie van 3 weken in zuid Frankrijk. Nu is mijn oog gevallen op een Quechua 2 seconds easy tent. Is dit een goede keus? Wie heeft er ervaring? En zijn er nog alternatieven en zo ja welke?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
815
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Quechua 2 seconds easy III (3 persoons dus) heb ik het over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede keuze hoor! Gemakkelijk op te zetten en met een vast grondzeil is erg fijn!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

dat is zo'n pop up tent.. geen geklooi met stokken die nooit willen wat jij wilt.. ideaal.. uitpoppen, haringen erin en genieten maar... ik zou het zeker doen.. ideaal!!!
er is niks ergers dan gaan kamperen en een tent opzetten die niet meewerkt... (helaas ervaring mee)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zo'n Quechua is een geinig tentje dat wel gemakkelijk op te zetten is en ook wel weer gemakkelijk op te ruimen, als je de slag eenmaal te pakken hebt. Ik heb er zelf geen, maar ik heb al wel ervaring met het kijken naar mensen die ze inpakten, hilarisch! Uitvouwen is nooit een probleem, dat gaat je zeker lukken. Maar als je voor deze tent kiest, zou ik je wel adviseren om thuis alvast even te oefenen. Als je de slag eenmaal te pakken hebt floept 'ie zo zijn hoesje in.
Zelf hebben we nu een grote gezinstent, maar we hebben met zijn tweeen jaren met een klein tentje gekampeerd. Dat was gewoon een katoenen tentvorm tentje, zo'n tentje zoals een kind een tentje tekent met twee stokken en een lap. Zo ziet 'ie er tenminste uit, het is er wel een met een fatsoenlijke binnentent en een buitentent. Die hadden we na wat oefening in 5 tot 10 minuten staan, en met een kudde koeien die steeds dichter bij kwam, hadden we hem in 2 minuten achter in de auto.
Onze oudste dochter heeft er pas voor het eerst met een vriendinnetje in gekampeerd naast onze tent, en hij doet het na een jaar of 25 nog steeds.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die Quecha scoorde in de test van Kassa ook het hoogste:
http://kassa.vara.nl/tests/details/tpid/120/test/de-pop-up-tent-van-quechua-als-beste-uit-de-test/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geweldige tentjes die van quechua!! Maar koop er dan wel een met voortent!!!!! Is veel handiger dan eentje zonder, die heb ik namelijk.. Als je dan de rits open maakt en het heeft geregend dan wordt je tent nat van binnen.. Als je er een hebt met voortent dan blijft alles mooi droog!
Ik zeg doen.
Let wel op de grote want die van mij zou een 2 persoons zijn maar dat is wel knus liggen en geen ruimte meer voor je spullen.
Een voor tent is dan erg handig.
Oefen wel ff met inklappen want dat kan nog wel eens lastig worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenk goed hoe je wilt kamperen! Wil je de hele vakantie krap kruipen en je spullen niet kwijt kunnen of wat ruimer en luxer! Datzelfde heb ik nl ook en ik weiger om 3 weken kruipend op mijn knieën mijn spullen te zoeken. De tenten van tegenwoordig zijn makkelijker op te zetten en ook een grote iglo met stokken en voortent is niet meer zo moeilijk! Succes met de aanschaf!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding