voor welke redenen ben je gedekt bij je annuleringsverzekering?

ben verkouden , heb keelpijn en een beetje koorts maar ik ga vrijdag op vakantie. stel dat het niet over is vrijdag en ik voel me heel erg beroerd. Kan ik de reis dan annuleren? is dit een geldige reden? en wat krijg ik terug?
Ik heb een doorlopende reis en annuleringsverzekering.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
4.8K

Antwoorden (5)

Wat de voorwaarde zijn van de annuleringsverzekering kan je terugvinden op de site/boekje waar je je verzekering hebt afgesloten.

Ik ben echter bang dat wat jij hebt, ook al is het heel vervelend, niet 'goed' genoeg is. Meestal gaat het om wat ergere dingen, zoals het overlijden van een naaste.

Maar het is vooral afhankelijk van waar je bent verzekerd. Datzelfde geldt voor wat je terugkrijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak je je nu al zorgen ? Je vertrekt pas vrijdag. normaal zou je tegen vrijdag toch al bijna genezen moeten zijn.

Ik vrees dat geen enkele verzekeraar dat als reden zou aannemen om de reis terug te betalen. Er bestaan wel 'luxe' verzekeringen die dit eventueel deels wel aanvaarden.

In het algemeen biedt de annuleringsverzekering dekking als de annulering onder andere een gevolg is van:

- overlijden of ernstige ziekte van uzelf of een naast familielid
- medische noodzakelijke ingreep die ondergaan moet worden door u, uw partner of een kind
- overlijden of ernstig ziek worden van de persoon bij wie u zou verblijven
- complicaties bij een zwangerschap
- echtscheiding
- onverwachts ter beschikking krijgen van een huurwoning
- ernstige schade aan uw huis of bedrijf
- onvrijwillige werkeloosheid na een vast dienstverband
- aangaan van een nieuw dienstverband na werkeloosheid
- onverwacht niet krijgen van een noodzakelijk visum
- diefstal of uitval van het voertuig waarmee u op reis zou gaan, binnen 30 dagen voor vertrek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een doktersverklaring hebt, waarin staat dat je niet mag reizen. Ze betalen zeer moeilijk uit, daarom is een annuleringsverzekering n.m.m. verspild geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, een annuleringsverzekering is wel nuttig vind ik. Laat het maar verspild geld zijn, graag! Dan betekent het dat je gewoon je reis hebt kunnen maken.

Ik sluit hem altijd af, alleen al voor het feit dat er in directe familiekring iets gebeurt van overlijden of andere ernstige zaken. Zo krijg ik een deel van mijn geld terug krijg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een gewone verkoudheid kan je geen aanspraak doen op je annuleringsverzekering. Je zou ik het ziekenhuis moeten liggen, een familielid op sterven liggen o.i.d. In deze gradaties moet je denken.
Bovendien staat het veelal in de verzekeringsvoorwaarden