Hoe haal ik het beste en mooiste uit mijn vakantie als ik in mijn eentje reis?

Ik ga alleen naar een Turkse badplaats en vraag mij af hoe ik het beste uit mijn vakantie haal.

Naar mijn inziens heeft alleen reizen veel voordelen omdat je bent terug geworpen op jezelf en je sneller contacten legt dan wanneer je in een groepje reist.

Toegevoegd na 48 minuten:
Ik ga slapen, bedankt voor de antwoorden.Morgen om 6 uur opstaan en dan met de trein naar vliegveld Eindhoven.

Misschien lees ik vanuit Turkije deze site nog een keer als ik me geen raad weet.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik ben ın Turkıje en heb me opgegeven voor en jep safarıe langs de watervallen. bezoekje aan het Grıekse eıland Rhodos. heb al 4 massages gehad. bıj hamams. (bıj somıge badhuızen werken wel rare mannelıjke masseurs overıgens je kıjkt je ogen uıt hoe ze met de vrouwen omgaan)

Maar morgen naar schıldpaddeneıland en vrıjdag nog even duıken op open zee.

Het enıge wat ık wel shıt vınd ıs als ık lang op het eten moet wachten en alleen aan een tafeltje zıt en al dıe stelletjes samen zıen eten. Maar gelukkıg stak een aardıge man een olıelampje bıj me aan zodat het wat gezellıger aan mıjn tafeltje werd :P

tot nu toe gaat het goed

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (7)

Je kunt aan een aantal excursies meedoen. Vaak tref je dan ook gasten uit je eigen hotel. Een voordeel is, dat je in een kleine groep eerder contact maakt dan in een grotere groep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijf niet de hele tijd in het hotel. Ga naar de stad en vraag de mensen welke leuke evenementen of plekken er zijn. Turkije is een apart land. De mensen en de omgeving is heel anders. In positieve zin dan :) dus je kunt heel veel zien en beleven. Mooie vakantie toegewenst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door heel goed op te letten wat, en waar je dat eet...!

Het heeft meermalen in kranten gestaan dat veel mensen ziek worden van het eten, in die Turkse badplaatsen. Ik las eens een onderzoek waaruit bleek dat er meer schadelijke bacteriën te vinden waren in het eten dan op een toiletbril.

Kortom, het beste en mooiste haal je uit je vakantie, indien je niet ziek wordt.

Ik beweer hier overigens niet dat Turken niet goed kunnen koken of zo, maar het is wel degelijk een feit, dat er afgelopen jaren heel veel mensen ziek geworden zijn van het eten in die badplaatsen aldaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ziek worden komt meestal neer op buikloop (diarree), buikkrampen of het tegenovergestelde: obstipatie. Drink alleen flessenwater, was vaak je handen met zeep en eet geen salades en andere rauwkost die met plaatselijk water zijn gewassen. Ook met ijsjes moet je oppassen. Laat de douche in je kamer eerst een poosje op maximale temperatuur doorlopen. Prettige vakantie !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga al ca. 35 jaar naar Turkije en ben nog nooit ziek geweest daar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@hanson: Prima toevoeging! @zondag: dan eet je dus niet in de restaurants van de bekende badplaatsen aldaar, of je hebt een ijzersterk gestel. Naar wat ik heb gelezen en heb gezien op televisie is het met het eten daar, zelfs in de duurdere hotelrestaurants droevig gesteld.
Door open te staan voor de leuke ontmoetingen en bijzondere ervaringen die je gaat krijgen. Schrijf op wat je meemaakt. Later zal je zo'n reisdagboek met plezier teruglezen. Trek eropuit. Wees nieuwsgierig, dan beleef je het meest. Fijne vakantie; Turkije is leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens, als je alleen reist maak je veel sneller contact! Je ontmoet dan meer lokale, maar ook meer mensen van allerlei nationaliteiten. Veel vragen aan de lokale mensen, adresjes waar zij eten (is vaak goedkoper en lekkerder) waar zij met vakantie gaan, hoe ze reizen, etc. Kan je gebruiken als je dagjes of langer ergens anders heen wilt. Soms bieden mensen wel aan of ze wat voor je willen regelen (voorzichtig zijn wel daarmee, altijd je verstand gebruiken) of je wordt uitgenodigd.
Belangrijkste tip: Geniet ervan!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ow ja, je kan bij de lobby van hotels vaak op het mededelingenbord kijken, soms hangen er briefjes dat er medereizigers/tafelgenoten etc gezocht worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn mensen die daar ook zijn. Misschien wel hele vriendelijke. Het is nooit te laat om nieuwe vrienden te maken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk even op www.ad.nl en klik op:
Tips voor de reizende vrijgezel
er staan nu veel tips in!
Bronnen: