Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De afmetingen voor handbagage bij Corendon zijn 45 x 35 x 15,mijn Trolley van Gabol is 45 x 35 x 17, wordt deze afgekeurd als handbage?

En mag de handbage ook kleding etc bevatten welke eigenlijk het het bagageruim thuis hoort?

Toegevoegd na 8 minuten:
En wat zijn de afmetingen voor ruimbagage bij Corendon dat kan ik namelijk nergens terug vinden.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik heb het nog eens nagemeten en hij is eigenlijk 15 cm maar door de bolling kom ik uit op 17 cm. ook is hij geproduceerd volgens de officiele afmetingen, alleen wanneer ze er een meetlat tegenaan leggen dan lijkt het op 17 cm.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
867

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat de vliegmaatschappij deze wel goedkeurt. Ik had hetzelfde bij Ryanair en deze is ook heel streng wat betreft handbagage, en het was geen probleem. Het gaat erom of de bagage in het ruim past boven je stoel, met een beetje aandrukken denk ik dat het geen probleem wordt. En de handbagage mag zeker kleding bevatten welke eigenlijk in het bagageruim thuis hoort. Het maakt niet uit wat erin zit (oke vloeistoffen daargelaten, en scherpe voorwerpen, maar dat is overal) als het maar binnen de afmetingen blijft. Veel succes en goede reis!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat maakt niet zo heel veel uit. Ik heb even voor je gekeken en ik zie alleen staan dat het maximale gewicht 20kg is. Daarbij is de afmeting niet erg van belang, omdat het ruimbagage betreft, dus het hoeft niet speciaal in een klein vakje boven je stoel oid in tegenstelling tot je handbagage :). Daarbij is het maximale gewicht al genoemd, en de koffers die je dan koopt, zullen op dat gewicht zijn ingesteld en daarbij zullen de afmetingen heus niet boven proporties zijn, zodat zelfs de ruimbagage wordt afgekeurd ;) kort gezegd met ruimbagage is alleen het gewicht van belang :)

Andere antwoorden (3)

ja die word afgekeurd ,de koffer is namelijk GROTER dan de maximale afmeting die toegestaan word.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel mag je het niet meenemen maar mijn ervaring is dat ze bij kleine vliegvelden niet zo moeilijk doen om 2 cm .en je koffer kan vast nog wel een beetje worden ingedrukt toch
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was idd bij Ryanair ook zo toen zagen we voor de controle een kastje waar je je koffer in moest doen als is niet pastte mocht ie niet mee ze kunnen hier erg over zeiken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding