vanaf hoe oud mag je in oostenrijk sigaretten en drank halen? (december 2016)

ik ga met de kerst naar oostenrijk op skivakantie, en ik ben 16 jaar oud. vorig jaar konden vrienden van 16 daar alles voor ons halen maar dit jaar ben ik alleen met een meisje van 15, en we roken allebei dus ik ben dan degene die het moet halen. maar ik vroeg me dus af vanaf hou oud je sigaretten mag kopen en of er iets verandert in 2017?

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
15.7K

Antwoorden (1)

voor bier en licht alcoholische drank moet je minimaal 16 jaar zijn en voor sterke drank moet je minimaal 18 jaar zijn

Toegevoegd na 1 minuut:
en om sigaretten te kopen moet je ook minimaal 16 jaar zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
thanks voor je snelle reactie! dus ik sta niet voor lul dalijk haha? groetjes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.myswitzerland.com/nl-nl/alcohol-en-tabak.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@crea Bijna :D