waarom van frankfurt naar islamagarita vliegen 10uur en half vliegen is en terug maar 9uur ookal zie je dat ze zelfde snelheid vliegen

als ik van frankfurt tot polamar vlieg vliegd deze 10u30min in totaal en vliegd deze rechtstreeks als ik terug vlieg vliegd deze vlieger 9uur10min en vliegd deze via londen zo brussel zo naar frankfurt dus de vraag waarom sneller als deze zelfde snelheid vliegd en waarom in terugkeer vliegd deze via londen zo naar brussel naar frnakfurt zonder stoppen he gewoon bovenvliegen he

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Het verschil in vliegtijd ligt aan de jetstream. die op 10 km hoogte is. Daardoor duwt zo'n 100km per uur op de staart als je van oost naar west vliegt, en moet hij tegen die harde wind invliegen van west naar oost.
Ook in de lucht zijn "wegen" waarlangs vliegtuigen vliegen, en de verkeersleiding leidt de vliegtuigen over deze wegen, met een verplichte minimum afstand tussen de vliegtuigen onderling op dezelfde hoogte, een verplichte minimum afstand in hoogte van twee vliegtuigen die dezelfde kant opvliegen, en een verplichte zijwaardse afstand van vliegtuigen die elkaar tegemoet vliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Boven de oceaan kan de verkeersleiding de vliegtuigen niet zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat klopt. Vandaar, dat iedere piloot een vluchtplan in moet dienen vóór hij vertrekt, zodat er precies kan worden bijgehouden in de vluchtplanning wanneer een vliegtuig ergens is, en in moet checken bij de volgende verkeersleiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke nu is het me duidelijker

Andere antwoorden (3)

Dat komt door de straalstroom. Een wind op grote hoogte die altijd dezelfde kant op waait. Met wind-mee ga je sneller.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik hoop dat je vraag bij mijn antwoord past....
AWM
14 jaar geleden
volgens mij heeft het met de draai van de aarde te maken, of je vliegt met de aarde mee of tegen in ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat niet...
de snelheid die je ziet is niet de grondsnelheid maar de snelheid ten opzichte van de lucht. Windje mee vlieg je dus ten opzichte van de aarde sneller.