In nederland geven wij elkaar bij een ontmoeting 3 zoenen op de wang. Hoeveel zoenen geven amerikanen (bij Portland) elkaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (2)

Vor zover ik weet, zijn Amerikanen niet zo zoenerig - hoe het precies bij Portland is weet ik niet, maar ik zou beginnen met je hand uitsteken voor een 'handshake'. Dat sociale gezoen is iets erg Hollands ( en trouwens ook Frans...), in andere landen omarmen ze elkaar eerder, dan dat er gezoend wordt. (zo'n 'hug', met een klopje op de rug)
Met een 'handshake' ga je nooit de fout in : als ze jou alsnog gaan zoenen, kan je altijd nog. En dan is twee keer wereldwijd genoeg : ze deinzen verschrikt achteruit, als je voor de 3e zoen aankomt. Ik maak dit vaak mee in Duitsland bij de vriendenkring van mijn (daar wonende) zus, terwijl die het verschijnsel via mijn zus eigenlijk kennen, want zij doet het plagend en expres juist wél ( - bij haar kennissenkring)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal zoenen Amerikanen die elkaar goed kennen elkaar niet, maar kiezen ze voor de 'hug', de omhelzing. Toen ik laatst een Amerikaanse vriend wilde zoenen, zei hij: "Ah, yes, let's do it the Dutch way".