Hoeveel keer past Nederland in Turkije?

Hoeveel keer past Nederland in Turkije? Dus wat betreft grootte.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
31.3K

Antwoorden (4)

Volgens mij was het 50x ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18,87 keer.

Ik heb op wiki de oppervlakte van Turkije genomen (783.562 km²) en dit gedeeld door de oppervlakte van Nederland (41.528 km²)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederland is inclusief binnenwater 41.528 km^2 groot, exclusief 33883
Turkeye is inclusief binnenwater 780.580 , exclusief 770.760 km^2de verhouding (in land oppervlak) is derhalve 770760/33883= 22,75 keer

bronnen: http://www.allelanden.com/land/turkije.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vierkante_kilometer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar binnenwater is een onderdeel van een land, dus ik heb ze in mijn berekening wel meegenomen.
Desalniettemin een plus
Als je jouw vraag letterlijk leest vraag je niet hoeveel keer groter Turkije is dan Nederland, maar hoeveel keer Nederland erin past. Dan kom je op een veel kleiner aantal dan de vorige schrijvers, omdat je Nederland als geheel in Turkije moet passen.
Ter illustratie in een vierkant van 1m2 past maar een cirkel van 0,7854m2