Wij gaan binnenkort naar Coutures (Maine et Loire) in Frankrijk. Heeft iemand nog leuke tips wat daar te gaan bezichtigen?

We zitten daar op een camping (Yellow Parc Montsabert) en willen graag leuke dingen gaan zien in de omgeving. Zijn met 2 kinderen in leeftijd van 5 en 7 jaar.
Ook graag tips voor winkelcentra in de omgeving.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Zo te zien ligt de camping in het Loire gebied, dat staat bekend om haar vele kastelen. Je zou dus in ieder geval wat kastelen kunnen bezoeken.

Heb je de website van de camping al bezocht? Hierin staan leuke tips voor wat te doen in de buurt:

"Je kan de schitterende kastelen van de Loire en de wijnen van de Loire komen ontdekken, maar ook uitstapjes maken met de kano-kajak, tochten maken te voet en te paard of met de mountainbike. Zo leer je onze mooie regio en het zachte levensritme ervan goed kennen. Voor de golfers is er het golfterrein van Angers met zijn 18 holes."

Een top tien van dingen in de omgeving is op deze website van de camping te vinden:
http://www.yellohvillage.nl/camping/parc_de_montsabert/in_de_buurt

In ieder geval alvast heel veel plezier gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ha, die Pukje;

Ik ken in Coutures maar één camping, waar ik 12 jaar geleden met veel plezier vakantie heb gevierd. Met de auto en op de fiets is Saumur goed te bereiekn, een leuk stadje aan de Loire met een aardig centrum en een prachtig kasteel. Als je meer oudheden wilt zien kun je in het spoor gaan van Jeanne dÁrc in het kasteel van Chinon. Er is genoeg te zien in de omgeving en de natuur is er ook prachtig. Ook leuk is de zoo nabij Doué-la-Fontaine, die in een oude kalkzandsteengroeve is gelegen; zelfs bij bloedheet zomerweer is het daar heerlijk koel, een hele aparte belevenis. Verder wemelt de streek van kastelen en landhuizen, in vroeger tijden was het dé vakantiestreek voor de Franse edelen.