OV chipkaart

Indien er geen geld op OV staat, betaal je dan ook niets wanneer je niet uit klokt of in het weekend reist?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Het wordt dan verrekend zodra je er weer geld op zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist wel, maar het kan wel eens gebeuren dat er te weing op staat. dat kan je gewoon nog in en uitchecken omdat hij pas blokkeert bij 4 euro 'in het rood'. Het geld wat je dan nog verschuldigd bent wordt gelijk van het bedrag afgehaald zodra er weer geld op gezet wordt.
gaat tot -€4 en daarna wordt ie geblokt
Als je oplaadt gaat er iets van acht euro van het opgeladen bedrag af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met de trein reist, is het nog anders. Je kunt dan überhaupt niet inchecken tenzij er minstens 10 euro (20 euro als je geen NS-jaarkaart zoals bijvoorbeeld een voordeelurenkaart hebt) op staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je reis duurder dan 4 euro is, kan je ervoor kiezen om niet uit te checken. Dan kan er niks worden verrekend, want de kaart weet niet waar je bent uitgestapt.
Als ze dan in de bus controle hebben, ben je gewoon netjes ingecheckt en je reist dus ook niet zwart (op dat moment).