Hoe zit het met de kosten van een vaccinaties als je op reis gaat naar Azië?

Hallo,

Ik ga binnenkort reizen in Azië.Dit is mijn 1e keer
dat ik daar naar toe ga. Mijn belangrijkste
vraag op het moment gaat over vaccinaties.

Namelijk:

- Is vaccinaties verplicht als je op reis gaat naar Azië?

- Ik heb net zoals ieder ander persoon in Nederland
alle verplichte vaccinaties bij de GGD al gehad.
Is dit niet genoeg?

- Is het GGD de enige instantie waar je terecht kunt
voor een vaccinaties?

- Zijn hier (eigen) kosten aan verbonden?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Zijn er nog bijwerkingen of gevaren bij een vaccinatie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle medicijnen kunnen bijwerkingen geven dus ook reizigersvaccinaties.
Dit is geen reden om de vaccinaties niet te halen.

Het beste antwoord

Voor vaccinaties kan je naast de regionale GGD ook terecht bij onafhankelijke vaccinatie buro's (oa KLM buitenland desk in Den Haag en Hilversum).

Neem contact op met je zorgverzekeraar. In bepaalde aanvullende ziektekosten pakketten is vaccinatie opgenomen.

Voor bepaalde landen en gebieden gelden speciale vaccinaties, deze zitten niet in je 'reguliere' vaccinatie prikken, welke je als kind hebt gehad. In sommige gebieden in Azie is het raadzaam tabletten tegen Malaria te slikken.

Bij de GGD/buitenlandburo's is deze kennis in huis. Maak met hen een afspraak of vraag via je ziektekostenverzekering waar jij je 't goedkoopst kan inenten.

In Aziatische landen wordt bij de immigratiedienst om je gele inentingsbewijs gevraagd. Deze krijg je bij de vaccinaties uitgerijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord:+
Ter aanvulling: vaccinaties zijn niet verplicht, maar worden wel zeer dringend aanbevolen voor je eigen gezondheid. Voor gele koorts ligt dat andes, maar dat is niet op jou van toepassng.Zie: http://www.vaccinatiesopreis.nl/inentingen-indonesie/

Andere antwoorden (1)

Je kunt ook bij je eiegn huisarts de inentingen krijgen. Ik denkd at het aan je verzekering ligt of je de kosten terugkrijgt. En als dat niet zo is, op de totale kosten van de reis maken die kosten niet zoveel meer uit, en beschermingtegen allerlei onprettige ziektes is wel zo fijn