Ik wil 4 maanden in Schotland gaan wonen. Waar moet ik op letten?

Ik wil vier maanden in Schotland gaan wonen. Waar moet ik op letten en wat moet ik aanvragen. Ik heb de Nederlandse nationaliteit. Ook i.v.m. eventuele werkzaamheden.

Iemand die dit toevallig gedaan heeft?

Toegevoegd na 26 seconden:
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (4)

Een paraplu
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op je accent. Ze houden niet zo van een te Brits klinkend engels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen is een schots accent een ontzettend moeilijk accent om te 'leren'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, dat is inderdaad wel interessant. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@TMRiddle. Ik vind dat net niet.
Edinburruh!!
Op deze site vind je veel info.

http://ukinnl.fco.gov.uk/en/visiting-uk/working-in-uk/taxsystem-personal-finance
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je paspoort zo lang geldig is en je moet henoeg geld contant of op je bankrekening hebben om reis- en verblijfkosten te betalen. Neem ook contact op met je ziektekostenverzekering welke gezondheidsinstellingen gedekt zijn en voor welk bedrag.Let ook goed op dat je links gaat rijden. Dat is lastig met het stuur links. Overweeg daarom fly-drive.