Kan ik medicijnen meenemen in mijn koffer, in het vliegtuig, of kan ik ze beter in de handbagage doen?

Met medicijnen bedoel ik, ibuprofen, imodium en paracetamol.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik stel deze vraag omdat ik niet weet of ze in je koffer of handbagage MOGEN..ivm de douane.
De reis gaat naar Curacao.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
61.9K

Het beste antwoord

Ik draag altijd alle medicijnen bij me en heb voor de zekerheid bij de apotheek een zgn. medicijnenpaspoort laten maken, voor het geval ze moeilijk doen bij de controle. Zo'n 'paspoort' is niets anders dan een lijst waar alles opstaat met stempel en handtekening van de apotheek. Ik hoefde daar zelfs niets voor te betalen.
Bovendien is zo'n lijst voor jezelf ook handig, mocht je ze toch kwijtraken.
Dus vooral niet in de koffers stoppen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als het alleen om pijnstillers e.d. gaat, ook in je handbagage, maar dan wel in het originele doosje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kan ik iets mee, bedankt :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tip van het medicijnen paspoort sprak me heel erg aan.
Goede compacte uitleg, hou ik wel van..
Bedankt.
Groetjes Loes

Andere antwoorden (5)

Gewoon in je handbagage want het is toch handiger lijkt mij dat wanneer je diarree (imodium) of hoofdpijn krijgt je iets kan innemen. Koffer kun je niet bij he!!! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem ze hoofdzakelijk mee voor het land waar we heengaan, omdat ik niet weet of ik ze daar ook kan krijgen. ;)
Handbage! Je ander bagage kan wel eens kwijtraken namelijk en dan zit je zonder medicijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je ook weer gelijk in. +1
gewoon in je handbegage, wat je nodig hebt op je reis.
en de rest in je koffer. als het gewoon om pijnstillers gaat.
ben je pacient dan zeker alle medicijnen in je handbagage.
daar is zoals eerder omschreven wel formilieren voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, daar heb je een kaart vd aphotheek voor.
Maar wat ik wil meenemen zijn pijnstillers en andere dingen die je zo kunt kopen, zonder recept.
Bedankt voor het meedenken. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gebeurt nog regelmatig dat koffers zoek raken. Als dat gebeurt, zeg dan maar 'dag' tegen je pillen.
Naar Curacao...

Absoluut in je handbagage. Al is het maar om de indruk dat het iets anders zou kunnen zijn. En de daarbij behorende oponthoud op het vliegveld van Curacao te voorkomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies, dat bedoel ik ..
Bedankt voor het meedenken +1
Dat soort medicijnen mag je gewoon in je koffer doen. In je handbagage overigens ook. Hier mogen alleen geen vloeibare middelen in. (ik heb tot voor kort op schiphol gewerkt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde een deel in mijn koffer doen en ubuprofen bv in de handbagage..
Ik weet niet hoe dat gaat bij de douane als je medicijnen in je koffer hebt, vandaar. bedankt +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom die min??
Graag uitleg..