ik heb een arubaanse moeder en nederlandse vader die in nederland wonen, ik wil werken op aruba, hoe lang mag ik legaal op aruba verblijven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (1)

Als je daar wilt gaan werken dan is je verblijfsduur gekoppeld aan je werkvergunning.
En die zit weer gekoppeld aan de duur van je contract.
Als ik het goed hebt dan dien je werkgever voor deze vergunning te zorgen.
M.a.w. je dient eerst een werkgever te hebben.

Maar moet je wel nageven, ik vind het verdomd moedig van je om zo een gok te wagen.
Succes en sterkte

Hier wat van het simpele knip en jat werk ;-)

Wonen en werken in Aruba

Toelating van rechtswege en bij vergunning
De toelating van rechtswege is geregeld in art. 3 LTU. Dit betekent dat de Landsverordening Toelating en Uitzetting (LTU) wél op deze personen van toepassing is. De toelating bij vergunning is geregeld in art. 6 LTU. Voor verdere informatie gelieve te raadplegen www.overheid.aw. of www.dimasaruba.com.

Andere rijksgenoten

In voorkomende gevallen dienen Rijksgenoten, zijnde niet op Aruba geboren of genaturaliseerde Nederlanders, in het bezit te zijn van een werk- en verblijfsvergunning. Voor specifieke informatie gaarne te raadplegen www.overheid.aw.

Lees meer: Andere rijksgenoten

Niet rijksgenoten

Een ieder die voor een langere periode naar Aruba willen gaan, dient te beschikken over een werk- en / of verblijfsvergunning. Volgens de Landsverordening Toelating en Uitzetting (LTU) mag geen buitenlander op Aruba werken zonder in het bezit te zijn van een geldige werk- en verblijfsvergunning. Voor het verkrijgen van een tijdelijke werk- en verblijfsvergunning moet men eerst werk op Aruba zien te vinden. De tijdelijke werk- en/of verblijfsvergunning dient namelijk te worden aangevraagd door een werkgever op Aruba.

zie ook;
http://www.arubahuis.nl/juridische-zaken/wonen-en-werken

en

http://www.overheid.aw/index.asp?nmoduleid=19&wgid=6&sc=0&spagetype=21&nPageID=94&nCMSPageType=1