Weeshuis van As Belgie waar ligt dit precies?

Ik zoek het adres voor mijn tomtom. Ik ben bezig met Urban exploring voor mijn studie en zoek dit soort panden. http://www.wimkoops.nl/pagina7800.html via deze website kwam ik het meeste informatie tegen maar nog niet precies genoeg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
9.2K

Het beste antwoord

As is een Belgische plaats die even over de grens bij Maasmechelen ligt. Verscholen in de natuur is daar een verlaten weeshuis te vinden, met niet al te veel moeite. Vroeger was het een complex bestaand uit een grote villa en vier kleine bijgebouwen. Het werd gebouwd als een militair tehuis voor kinderen van Duitse officieren van de luchtmacht tijdens de eerste wereldoorlog. Tot 2005 werd het gebruikt als opvanghuis voor moeilijk opvoedbare kinderen. Wegens financiële problemen werd het toen verlaten, en de kinderen die er nog zaten kregen elders een plek.

Toegevoegd na 15 minuten:
De oorspronkelijke naam is Weeshuis Duinen-Heide, en het stond in Niel-bij-As (wat later met As fuseerde). Er zijn heel veel foto's van te vinden. Zowel van urban fotografen, als van spookjagers.

Op de plattegrond wordt het aangegeven met nummer 7.

Toegevoegd na 20 minuten:
En uiteindelijk ook het adres gevonden:

Pastorijstraat 11
3668 As, België
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij bent echt geweldig met je antwoorden! Morgen wil ik naar Doel gaan, en zondag naar As.
https://maps.google.com/maps?f=q&source=embed&hl=nl&geocode=&q=Doel,+Belgi%C3%AB&aq=0&oq=doel&sll=52.043095,6.084881&sspn=0.019216,0.045447&ie=UTF8&hq=&hnear=Doel,+Oost-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest,+Belgi%C3%AB&t=m&ll=51.311516,4.262867&spn=0.042921,0.124283&z=13&iwloc=A Ik hoop dat die link werkt, anders http://www.thijsschouten.com/fotolocaties/doel-belgie/ hier nog een, maar als ik inzoom op Doel heet het daar ook Pastorijstraat , net zoals in As.
Is dit toeval? Klinkt misschien dom maar niet dat mijn tom tom me twee keer naar doel stuurt hihi!
Amadea
10 jaar geleden
In Nederland zijn toch ook heel veel plaatsen die een Kerkstraat hebben? Doel is echt een andere plek dan As. Maar, heb je het antwoord van Mendelson gelezen? Dikke kans, als het klopt, dat er alleen nog wat puinresten van het voormalige kinderhuis liggen.

Andere antwoorden (1)

Het schijnt gesloopt te zijn. Zie tweede post in toegevoegde bron.