welke week kan ik het beste zomervakantie nemen?

ik heb zomer vakantie van 11juli tm 28 augustus, welke 2 weken kan ik dan het beste doorgeven voor vakantie, dat ik wel lekker warm weer heb in nederland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Daar is geen uitspraak over te doen. Elke week in die periode kan heel mooi zijn maar het kan ook gieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederlandse zomers zijn over het algemeen wisselvallig en onvoorspelbaar. Ook kan er binnen één zomer een zeer grimmig verloop zijn van de temperaturen en het weerbeeld. Een warme en zonnige juni kan gevolgd worden door een natte en grijze juli. Twee weken bar slecht zomerweer kunnen ook zomaar opgevolgd worden door een serieuze hittegolf. Wie op vakantie een redelijk hoge zonzekerheid wil hebben en vrijwel gegarandeerd warme zomers weer verwacht moet geen vakantie in Nederland boeken. Vakantie in eigen land betekent je aanpassen aan de grillen van de weergoden en het is vaak een kwestie van geluk of je het weerbeeld krijgt wat je hebben wilt op vakantie. De grootste kans op zon heb je langs de kust en dan vooral Zeeland, de kop van Noord Holland en de Waddeneilanden.

Klik in de link op de plaats waar je naar toe zou willen, dan krijg je gemiddelde temperaturen en zon-uren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meeste kans op de eerste twee weken,ook langer daglicht.(en je kan in Gent naar de Gentse Feesten komen)
fremar
12 jaar geleden
De beste periode hangt van jezelf af, je gezinssituatie, je verwachtingen enz. Heb je kinderen zal je zowiezo binnen de schoolvakanties moeten op vakantie gaan. Wij zijn jaren op vakantie geweest de week van 15 augustus. In vele gevallen heb je dan al een goedkopere prijs en het is nog mooi weer ook. Heb je geen schoolplichtige kinderen en je wil genieten van rust en goed weer, dan zou ik in juni of september gaan.