Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben 17 jaar oud en wil alleen reizen kan dat?

ik wil naar melbourne australien alleen reizen met de vliegtuig kan dat want ik ben pas 17 jaar oud

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat verschilt per vliegtuigmaatschappij. Neem even contact op met de maatschappij waarmee je gaat vliegen daar kunnen ze het haarfijn uitleggen.
Wij hebben meegemaakt dat de 17-jarige loge die bij ons (op de Antillen) kwam logeren, toestemming had van de vliegtuigmaatschappij maar werd tegengehouden bij immigratie omdat ze een toestemmingsbrief bij zich had moeten hebben van haar ouders met kopieën van hun paspoort.....misschien handig om mee te nemen. Je kunt ook even de ambassade van Australië vragen of je als minderjarige en alleenreizend het land in kunt.

Veel plezier!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja hoor dat kan gewoon!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor als dat van je ouders mag! Meeste airlines hanteren een minimumleeftijd van 15 jaar mbt zelfstandig reizen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan. Enige is dat er bijna altijd geboekt moet worden door een volwassene (18+)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar dat komt alleen door de betaling via internetbankieren, de rest kan je gewoon zelf doen hoor.
Mijn dochter heeft met Emirates gevlogen vanaf Amsterdam naar Brisbane, ze moest in Dubai overstappen en had een extra stop in Singapore(tanken), heeft vanuit Brisbane ook gevlogen naar New Zeeland. Ze was toen net geen 18.
Dit heeft EF geregeld, ze wilde in Brisbane studeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan, Na toestemming van je ouders/verzorgers

suc6 en fijne vlucht met vliegen als je het besluit te doen
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding