Weet iemand of Cyprus in sugustus goed te doen is qua warmte? Mijn vriend en ik willen er misschien heen, maar het moet niet té heet zijn (zie uitleg)

Ik ben namelijk hartpatiënt (wel in een stabiele situatie, overigens) en kan geen temperaturen van boven de 35 verdragen. Kos, Suriname en Brazilië gingen nog redelijk, maar Tunesië en Turkije zijn te veel voor mij. Bovendien willen we zon/strand combineren met doen: fietsen, lopen etc. Wie weet of Cyprus daar geschikt voor is (in augustus? En moet je daar een paspoort voor hebben, omdat het deels van Turkije is, of volstaat een ID-kaart ook?

Toegevoegd na 4 minuten:
sugustus= augustus. Excuses!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Even googlen: cyprus weer augustus.

juli en augustus zijn erg warm met regelmatig uitschieters richting of zelfs boven de 40 graden.

Augustus wordt aangegeven als "te warm" voor iets doen/ zien.

Toegevoegd na 37 seconden:
Een geldig paspoort of identiteitskaart is vereist.
Een stempel van Noord-Cyprus in uw paspoort kan problemen opleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel, dat wordt dus een andere vakantiebestemming uitzoeken!

Andere antwoorden (3)

het weer in Cyprus is ruim boven de 30 graden volgens mij, daar kun je beter in voor-of najaar heen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaan we misschien ooit eens doen, nu een andere bestemming uitzoeken. Dank je!
ID kaart voldoet. Echter augustus is de top maand qua drukte en warmte. Ga een maand later. Of in juni.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!
wij gaan in juli naar cyprus,reisburo heeft ons gezegd dat gemiddelde temperatuur dan 35 graden is,lijkt mij dus ook in augustus ook nog wat warm voor te fietsen.
Wat ik heb gehoord,is dat Corfu ook een mooi eiland moet zijn,rond 30 graden en mooi voor te fietsen.
Wel wil ik je tippen over de EHIC-kaart,weet niet of je hier al ervaring mee hebt,maar wij hebben er goeie ervaringen mee,vooral op de griekse eilanden,je hoeft dan helemaal geen ziekenkosten te betalen,gegevens gaan direct naar verzekering.