Er zijn wel diverse vakantiedagen, denk aan kerst, maar een echte lange vakantie hebben kinderen alleen in de zomer. Dan hebben ze wel langer vakantie dan 6 weken.
Het varieert ook een beetje van staat tot staat.

Mensen met ene baan hebben over het algemeen wel veel minder vakantiedagen dan wij hier in Nederland.
Ze werken meer, langer en hebben minder vakantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
6 weken is 30 dagen hebben de meeste nederlanders niet eens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. En werkende Amerikanen al helemaal niet.
Ik maak in mijn antwoord een onderscheid tussen schoolvakanties en het aantal vrije dagen dat een werknemer kan opnemen.
De zomervakantie in de USA is langer voor de schoolgaande jeugd, maar werknemers hebben in sommige gevallen slechts 10 vakantiedagen per jaar.
Misschien heb ik dat verschil in mijn antwoord niet duidelijk genoeg uitgelegd.
ronron1212
12 jaar geleden
ben het helemaal met je eens +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zit dat dan met spring break?
ronron1212
12 jaar geleden
We hebben het hier over volwassenen die moeten werken. Niet over studenten en scholieren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik had het door. Dacht even anders na het zien van ''kinderen'' in haar antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oeps >< zijn antwoord* ...was in de war met de naam Kim xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat noemen ze dan het beloofde land met alle mogelijkheden...
Plaats waar ik zit hebben ze ook nog eens een bult 'snowdays' gehad. Dan kunnen de schoolbussen niet rijden. Dat gaf hun hier ook 2,5 week extra vankantie bij elkaar.