Rome
De hoofdstad van Italië én de hoofdstad van de regio Latium. Rome is gebouwd op zeven heuvels en beschikt over talloze herinneringen aan de Romeinse tijd. Theaters, monumenten, tempels, stadsmuren, paleizen, kerken, stadspoorten, pleinen, triomfbogen, musea en ga zo maar door. Rome kan gezien worden als een groot museum over het Romeinse rijk.

Toren van Pisa
Deze scheve, 55 meter hoge toren is een klokkentoren bij de kathedraal van Pisa. Op dit moment helt de toren zo'n tien procent over. Het kostte tweehonderd jaar voordat hij klaar was. De bouwers wilden eigenlijk een verticale toren bouwen, maar aangekomen bij de derde verdieping begon hij al scheef te hangen.

Venetië
Venetië is de naam van zowel een provincie als de hoofdstad ervan, die gebouwd is op meer dan honderd eilanden. De stad Venetië behoort tot de meest bezochte plaatsen in Italië. De vele kanalen, statige paleizen, pleinen en afwezigheid van autoverkeer geven de stad zijn unieke karakter. Op een enkel gebouw na is het middeleeuwse Venetië nog helemaal intact.

Milaan
Deze stad is hét shoppingwalhalla voor veel vrouwen. Milaan, met ongeveer 1,3 miljoen inwoners, staat bekend om zijn elegantie, mode, architectuur, overheerlijke restaurants, voetbal en weelderige uitgaansleven. Het is een van de grootste modesteden, alle belangrijke modeontwerpers hebben hier een boetiek gevestigd.

Dom
Nog een grote toeristentrekker van Milaan: de Dom. Driehonderd jaar hebben ze erover gedaan om deze te bouwen. Voor de aanvoer van marmer, het materiaal van de ruim drieduizend beelden, werden hele kanalen gegraven.

Eilanden
Italië heeft veel eilanden, los van Sicilië en Sardinië. Er zijn ook nog de woeste eilanden Isola Capraia en Isola del Giglio voor de kust van Toscane en de eilandengroep Murano bij Venetië. Ook vind je de de Isole Tremiti met zijn mooie stranden voor de kust van Puglië.

De watervallen van Saturnia
Ook wel de gezondste watervallen van Italië genoemd. Heilzaam zwavelhoudend water van 37 graden Celsius krijg je gratis en voor niets in het zuidelijkste puntje van Toscane. Door de drukte zijn ze aan het vervuilen, maar wie even zoekt, vind een stukje verderop veel schoner en warmer water.

Gardameer
Het grootste meer van Italië - met een omtrek van circa 160 kilometer - is enorm populair bij toeristen. Het diepblauwe water, de oleanders, de citroenbomen en de cipressen geven het typerende Italiaanse karakter aan het Lago di Garda.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Venetië!!!

Als je tenminste van romantiek houdt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rome - vaticaanstad
Pisa - de toren
Venetie - de kanalen
Cypres-straatjes in Toscane
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Toren van Pisa
- Colloseum
- Dom van Milaan
- Rotstekeningen in Valcamonica
- Venetië
- Botanische Tuin in Padua
- Eolische eilanden
- Dolomieten
- Val d'Orcia

Vele hiervan staan op de Werelderfgoedlijst, zeker dus de moeite waard!

Toegevoegd na 31 seconden:
En Rome niet te vergeten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er helemaal vanaf wat je wilt zien. Bij de suggesties hierboven ontbreken de hoogtepunten van de renaissance, maar misschien ben je daar helemaal niet in geïnteresseerd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Typisch ook, dat Florence niet wordt genoemd, maar het Gardameer wel, dat zou ik bij een eerste bezoek op de eerste plaats willen zetten. Niet Pisa, dat komt wel bij het tweede bezoek en zeker ook Rome niet. Korom, wat zoek je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zeggen altijd Napels (Napels zien en dan sterven is
de uitdrukking!)

Als je van natuur houdt mag je de streek Toscane niet
missen.
Wat betreft cultuur zijn Rome maar zeker ook Florence
plaatsen die je niet mag overslaan.
Als je in deze steden loopt, ben je onderdeel van de historie.
Bezoek David (van Michelangelo) in Galleria dell'Accademia in Florence, loop over de Ponte Vecchio en ga daarna een heerlijke (wereldberoemde) kop chocolade drinken bij Rivoire op het prachtige Piazza della Signoria in deze prachtige stad die de Italianen zelf ''Firenze'' noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Silvio Berlusconi!
Die vind ik tenminste héél curieus......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk napoli want daar woon ik nou ernaast dan!!
in mijn stad heb je het amphie theater waar nero vroeger verbleef
en wat dacht je van Pompei
de versuvius(de vulkaan in napoli)
maar ook Rome is erg mooi ja in heel italie zijn er mooie history gebieden
dus....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Siena! Een prachtig klein stadje in de buurt van Florence. Mooi gelegen in het geweldige Toscaanse landschap. Veel typische Italiaanse trattoria's, een mooie dom, een bijzonder plein als hart van de stad (piazza del campo). Maar vooral heerlijk om, al dan niet met een ijsje, door de straatjes te slenteren en Italië te beleven. Andere aandraders in de buurt: Lucca, San Gimigniano.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een heel leuk meertje in italie, vlak onder het Gardameer: Het Idromeer.
het is er niet zo toeristisch als bij het gardameer, je kan er lekker in zwemmen, surfen en alles. geweldig plekje.
kom er nu al 2 jaar en het bevalt super!.

en ook de toren van pisa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles dus! Om alle voorafgaande antwoorders samen te vatten.
In Italia la vita e bella.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een rondreis wilt maken door heel italie dan zijn de typische touristen dingen zoals het vaticaan pisa en napels een aanrader. Maar als je gewoon van plan bent om ergens in italie een vakantie te boeken en je bent er nooit eerder geweest dan is via de mont blanc tunnel naar aoste aosta wel een hele leuke trip. Mooie omgeving , goede camping en hele leuke gezellige winkeltjes en terrasjes met uiteraard heel erg lekker ijs bij een goede temperatuur. Wij hebben er in ieder geval van genoten.