Moet je in Israel een internationaal rijbewijs hebben om daar te mogen rijden?

Als wij woningruil gaan doen met mensen uit Israel willen we misschien elkaars auto gaan gebruiken. En moeten zij dan voor Nederland een internationaal rijbewijs hebben? waar zou ik die informatie kunnen opvragen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Je Nederlandse rijbewijs is hier wel geldig maar formeel slechts voor als ik het goed heb zes maanden (kunnen er ook drie zijn). Na zes maanden moet je in Holon een Israelitisch rijbewijs halen. Dat betekent eerst een formulier in Holon halen (kan alleen in Holon omdat ze daar je Nederlandse rijbewijs kunnen verifieren), vervolgens een doktersverklaring en een oogartsverklaring halen en dan weer terug naar Holon om je rijbewijs te halen.

http://dutch-forum.com/forum/viewtopic.php?t=415

belgische site

7. DOCUMENTEN, VALUTA, COMMUNICATIE

Rijbewijs
Belgisch rijbewijs aanvaard (voor langere verblijven, meer dan zes maanden, worden residenten gevraagd een lokale rijbewijs aan te vragen).

Betaalmiddelen
Internationale kredietkaarten, dollar in toeristische zones, Maestro. In de Westelijke Jordaanoever, Oost Jeruzalem inbegrepen, aanvaarden Palestijnse winkels vaak ook de Jordaanse dinar.

Reisverzekering
Aan reizigers wordt aangeraden om vóór hun vertrek bij hun verzekeringsmaatschappij te verifiëren of hun verzekeringen in Israël en/of de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook geldig zijn.

GSM /Communicatiefaciliteiten
Belgische gsm (met roaming optie) functioneren.

http://www.diplomatie.be/nl/travel/countrydetail.asp?COUNTRYNAMENL=ISRAEL%20EN%20DE%20PALESTIJNSE%20GEBIEDEN
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat uit de text opmaak dus wel als het - 6 mnd is. maar je kan natuurlijk altijd even een reisbureau bellen om het te checken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor, dat mag gewoon.