Wat is het beste bed voor in een tent?

Wij willen langdurig kamperen in een tent in Nederland (paar maandjes, niet in de winter), wat is het beste om op te slapen:

Naar mijn idee heb ik de volgende opties:

Luchtbed, maar dat vind ik zelf niet lekker liggen en te koud
Matras, maar als je deze rechtstreeks op de grond legt is het ook koud en bovendien moet je dan vaak luchten omdat het matras anders natblijft is mijn ervaring, misschien op een houten pallet?
Veldbed? heb ik geen ervaring mee.

Heeft iemand hier ervaring mee, en wat beviel goed, we zijn wel volwassen mensen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
6.4K

Het beste antwoord

Als het om een vaste plek gaat waarin je maanden gaat verblijven is een luchtbed niet ideaal. Je zou kunnen overwegen om gewone eenvoudige bedden mee te nemen als je een grote tent hebt of zelf iets in elkaar te zetten. Een vast matras is het fijnst, maar op de grond wordt het door condens vochtig.

Wij gebruiken zelf het froli superbed systeem. Dit bestaat uit kunststoffen schoteltjes (vering) die je in elkaar kunt klikken en zodoende een goede verende bedbodem kunt maken. Dit gebruikten we in een vouwwagen en caravan. Met een beetje handigheid kan je het ook in een tent gebruiken in combinatie met een matras. Doordat er onder het matras lucht kan komen heb je geen vochtproblemen meer en lig je lekker. Goedkoop is deze oplossing niet.

Toegevoegd na 15 minuten:
Eerste afbeelding is van het froli systeem. Door de vorm kan deze in elke bedbak geplaatst worden.

Tweede afbeelding is een vast bed met een metalen frame en meestal spiraalveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Veltbedden zijn goed te doen. Je licht van de grond. Ze zijn wel erg smal vaak. Ook wel erg hard. Met een extra dun matrasje erop ligt het vrij confortabel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een veldbed met een iso matje erop is de beste oplossing voor zo'n situatie,doe ik iedere kampeervacantie en het slaapt geweldig.