Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Aangezien de zeer lage rentes op spaarrekeningen,Wat gebeurt er wanneer ik mijn spaarrekeningen leeg haal om dat geld thuis te bewaren in mijn kluis??

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
849
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan heb je een nog lagere rente (namelijk helemaal geen rente). Raak je de kluis met inhoud kwijt bv via inbraak, heb je nog minder, want de verzekering betaalt maar een gedeelte terug.
Utrecht
7 jaar geleden
Als het spaargeld niet meer bij een bank staat maar cash in eigen beheer, zal je ook zelf naar waarheid je totale vermogen moeten opgeven bij de belasting. Elke euro die je daar onderschat levert 1,2% belastingvoordeel op.....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Niets. Wel onverstandig want het is veel onveiliger dan wanneer het op een bankrekening staat. En het brengt nog minder op (namelijk niets) dan het nu doet.

Het saldo dat op 01-01-16 boven de vrijstelling (eur 520.- zonder fiscale partner en eur 1040.- met fiscale partner) uit komt, moet je aangeven bij de aangifte Inkomstenbelasting.
(Lees meer...)
Computoon
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/vermogen_en_aanmerkelijk_belang/vermogen/belasting_betalen_over_uw_vermogen/heffingsvrij_vermogen/heffingsvrij_vermogen

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding