Kan je in het buitenland op vakantie gaan in een hotel als jongeren

Hallo,

Ik wil graag met mijn vriendin (ik
17, zij 16, graag in de zomervakantie een midweekje, of een lang weekend, of iets langer, een leuke, gezellige reis samen naar het buitenland, een zonnine vakantie, het liefst naar frankrijk, spanje etc. Mijn vraag is of dit mogelijk is zonder ouders, want we willen graag alleen samen, en of iemand dan leuke tips heeft, geld maakt niet veel uit, maar het moet natuurlijk niet al te duur zijn. Graag in een hotel.

Dus in het kort: Heeft iemand een tip?

Hartstikke bedankt voor jullie hulp!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (2)

Ga eens googlen op "jongerenreizen"daar vindt je veel reizen en tips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Speciale jongerenreizen zijn niet noodzakelijk. Zolang het binnen de Europese Unie is, kun je vrij reizen. Aangezien je vanaf je 14de al een ID-kaart moet hebben, heb je sowieso al een identiteitsbewijs. Bij vluchten wordt 16 jaar of ouder doorgaans als volwassen gezien.