Vanaf hoeveel jaar mag je zelfstandig vliegen en verblijven in een hotel ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (7)

Ik dacht dat je vanaf 16 mag vliegen zonder begeleiding..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgends mij 18 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk vanaf 18 jaar.
dan ben je volwassen.
of als je lief mee gaat misschien al vroeger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt van de luchtvaartmaatschappij af waar je mee vliegt en of je binnen Europa blijft of daar buiten gaat vliegen.Klm heeft haar leeftijd naar 14 jaar gezet in 2009 dit is voor internationale vluchten.

Als ik je vraag echter interpreteer als "Vanaf welke leeftijd kan ik zelfstandig een hotelkamer huren?" vinden we het antwoord wel in het Burgerlijk Wetboek. Om een contract te kunnen sluiten moet je handelingsbekwaam zijn. Dit wil zeggen dat je de bekwaamheid moet hebben om krachtens de subjectieve rechten waarvan je titularis bent rechtshandelingen te verrichten. Uit art. 1123 en 1124 B.W. volgt dat niet-ontvoogde minderjarigen (-18jaar) onbekwaam zijn om contracten aan te gaan. Strikt genomen kan je dus pas vanaf je 18 een hotelkamer boeken. bron stel je vraag aan een wetenschapper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18 dan mag je reizen dan ben je volwassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit hangt af van met welke luchtvaart maatschappij je vliegt en naar welk hotel je wilt. soms kan het al wanneer je 18 bent. Er zijn ook hotels waar de je minimaal 23 moet zijn. kijk dus goed naar de voorwaarde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe is het 18 jaar wanneer men jonger is dan moet een ouder/voogd hiervoor tekenen. Zie anvr.nl voor de voorwaarden.
Bronnen: