Welk waddeneiland vinden jullie het mooist?

en is ook nog wat te doen voor kleine kinderen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K

Het beste antwoord

Schiermonnikoog ! dit eiland is nagenoeg auto vrij,er rijd alleen een bus,taxi's en auto's van de bewoners van het eiland.
daardoor zo prettig!
je kunt op verschillende plaatsen fietsen huren en heerlijk fietsen zonder dat je auto's tegenkomt,zeer fijne aangelegde fietspaden door de natuur.
je kunt met de balg expres mee,en heerlijke vis eten,of heerlijk fietsen naar een strandcafe waar je wat kleins kunt eten en wat kunt drinken.
ze hebben een museum,leuk dorpje,een hele oude grote bunker die je kunt bekijken,mooie stranden,en veel mooi natuur,strand,bos,duinen.niet voor niets gaan wij er om het jaar effe uitwaaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het mooist en ook nog wat te doen voor kleine kinderen.
Dan zou ik Texel aanraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schiermonnikoog! Helemaal ingericht voor de fiets; geen autoverkeer van toeristen toegestaan; heel veel te zien, te wandelen en te horen, ook voor de kinderen: restaurant met aanliggend meer; bunker, oorlogs-begraafplaats en héél véél strand!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vriend en ik zijn vorig jaar voor het eerst naar Texel geweest. Wat een ervaring. Ik kan het iedereen aanraden.
Gewoon het gevoel om op een eiland te zijn, en dat je alleen maar zee om je heen hebt, geeft een heerlijk vakantiegevoel (maargoed, dat is bij alle waddeneilanden ;-)).
Op Texel zaten wij in De Cocksdorp in een Landal Park 'De Sluftervallei' in een stacaravan (een goedkope variant van een echt huisje; maar toch erg mooi, luxe en gezellig). Een erg kindvriendelijkpark met speeltuinen, zwembad, strand dichtbij, een klim-uitzichttoren, fietsverhuur.
Ook kun je op het eiland heerlijk fietsen en wandelen (wandelen vooral in de Slufter! Prachtig daar!).
Daarnaast kun je de vuurtoren beklimmen, waarmee je over het hele eiland kunt kijken.
Bij de Koog hebben ze ook Ecomare: een zeehondencentrum!
Ik zou het dus iedereen willen aanraden! Heb me zelden zo vrij gevoeld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga je voor een levendig eiland, dan is op Texel het meeste te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met kleine kinderen gaat, kies dan voor het grootste, meest kindvriendelijke eiland, ofwel Texel.
Vlieland en Schiermonnikoog zijn een oase voor natuurliefhebbers, Terschelling voor wandelaars en fietsers, Ameland voor strandliefhebbers en Texel heeft alles in één.

Alle eilanden zijn mooi en een bezoek absoluut waard, maar niet specifiek gericht op jonge kinderen.

De bron geeft leuke ideeën voor activiteiten met kinderen
op Texel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk Texel. Vooral ook omdat je er met de auto rijden mag, wat met kleine kinderen een niet te onderschatten voordeel is. Er is veel te doen, Ecomare (zeehondenopvang), vuurtoren beklimmen, je kunt een middag met een garnalenvisser mee en er zijn huifkartochten door de natuurgebieden. Verder zijn er natuurlijk de mooiste stranden van Nederland en je kunt er ook nog boswandelingen maken. Ik huur elk jaar een bungalow in het bosgebied in de directe omgeving van De Koog. Heerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Texel, absoluut. Is ook het grootste en meest veelzijdig.

Neem lekker de tijd voor ecomare, ga wandelen in de duinen, strand, fiets het eiland over, shoppen in de stadjes, meerder musea die leuk zijn voor kinderen.