Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Maakt het wat uit bij een geboekte (vakantie)reis of deze geheel of nog niet (helemaal) betaald is?

Voor het recht van de reis- en/of vervoerorganisatie om een prijsverhoging van brandstof aan de reiziger door te berekenen en alsnog de prijs van de reis te verhogen?
Is er nog een verschil per soort vervoer (vliegtuig, schip of bus)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een geheel betaalde reis mag niet meer verhoogd worden. Heb je alleen een aanbetaling gedaan, dan mogen tariefverhogingen doorberekent worden.
Meestal dan touroperators dit niet, maar met de extreem gestegen ticketprijzen van dit moment wordt het op dit moment door bijna alle touroperators gedaan.
Helaas pech, je zal moeten betalen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien de bronvermelding komt dit antwoord het meest betrouwbaar over.
Zekerheid heb ik niet.

Andere antwoorden (1)

Volgens mij niet. Ik kreeg gewoon bericht van de touroperator dat er voor alle reizen die na 1 april gemaakt worden brandstoftoeslag bijbetaald moet worden. De datum 1 april is hier dus de bepalende factor en niet of je al dan niet al volledig betaald hebt. Ik boekte in december en betaalde het restant in maart maar de reis moet nog plaatsvinden, dus moest ik bijbetalen.
Of ze zomaar de prijs van de reis mogen verhogen weet ik niet. Wel staat er vaak in hun brochures dat de opgegeven prijzen gelden tot bv 1 april of 30 april. Uiteraard in kleine lettertjes dus even goed kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding