Toerist in eigen land: Wat raden jullie me aan?

Nadat ik een halfjaar in het buitenland heb gezeten en daar alle toeristische en minder toeristische plekken heb bezocht, wil ik zo ook wat meer van mijn eigen landje gaan bezichtigen.

Wat is nou een leuk, middagvullend programma?

In Volendam ben ik bijv. nog nooit geweest. Ik wil er graag heen, maar wat kan ik daar doen (met een vriendin) als we eenmaal daar zijn?

PS: Ik hou niet van musea..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3.8K

Antwoorden (15)

In Volendam kun je in ieder geval foto's in klederdracht laten maken en langs de kades etc. lopen, leuk zicht. Je kunt anders ook een keer naar Giethoorn gaan gaan. Ik heb gehoord dat je daar bootjes kunt huren en dat er een hele leuke toeristische vaarroute (waarbij je zelf in de boot zit) is uitgezet die de omgeving mooi laat zien. Wat misschien ook leuk is, is een bezoekje aan het Muiderslot in Muiderberg. Je kunt daar evt. met een gids rondgeleid worden door het kasteel en de kasteeltuin en de historie etc. horen/ervaren.

Goed, zomaar ff wat ideeen n.a..v jouw vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Giethoorn is inderdaad erg leuk! Je kan een fluisterbootje huren en lekker zelf beetje rondtoeren (of route volgen) maar als je meer van het fysieke werk houd kan je ook gaan punteren! (Met een lange stok een bootje voortduwen) Op mooie dagen wel reserveren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben er vorige week nog geweest, vond de bewoners op zich wat chagrijnig. Maar voor de rest een mooie omgeving voor een toerist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Giethoorn is leuk (de bewoners laten we even terzijde dan Kathlyn : ) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ plusje voor het antwoord :-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha ja die bewoners. Maar wat wil je, er komen dagelijks zo veel mensen langs en er zitten altijd wel wat vervelende pubers tussen die niet kunnen varen (ik spreek uit ervaring).
Er zijn tal van leuke dorpjes waar het gewoon leuk is om rond te lopen en geschiedenis te snuiven (bij lekker weer kan dat ook prima op terras/aan het water/in het park).
Ben zelf laatst in Ootmarsum geweest (achterhoek), en een tijd terug op Urk (moet je ook een keer geweest zijn toch?). Gewoon een rondje lopen, beetje snuffelen, ijsje, drankje. Als je langer dan een middag de tijd hebt kan je de eilanden proberen, leuk voor een weekendje of midweekje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik wou zeggen, je noemt de achterhoek toch geen twente? Wereld van verschil!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twente.. Achterhoek.. Beetje 't zelfde hé. *gaat levensverzekering kopen..*
Wandelen over de dijk en uitkijken over het water.

Palinkje eten

Foto laten maken in Volendammer kledij

Het sigarenbandjeshuis bekijken in het museum

Terrasje

Boottocht naar Marken

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.vvv-volendam.nl/nl/kunst-en-cultuur/volendams-museum/

ook als je niet van musea houdt, hier loop je even doorheen. Goed te doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Giethoorn is leuk om een dagje heen te gaan. Je kunt een toch maken met een boot, en dan word er een heel verhaal verteld over de geschiedenis. Je hebt de Oude Aarde, soort van museum, maar met allemaal stenen en mineralen. Je kunt ook zelf een steen openkraken om te kijken of er wat in zit.
Je kunt ook zelf een bootje huren en op het meer gaan varen.
12 jaar geleden
Het openlucht museum in Arnhem.

Ik weet dat je niet van musea houd, maar dit is toch "anders".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Apenheul? Dierenpark Emmen? Alle pretparken even weglaten ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ouderwater, echt een aanrader!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Want..?
In die buurt is ook de Zaanse schans. Ook leuk om doorheen te lopen en allerlei huisjes te kijken.
En wat dacht je van het Openluchtmuseum in Enkhuizen? Ja, ik weet het, een museum, maar wel heel leuk.
Kun je met de boot naar toe vanaf het station Enkhuizen. Enkhuizen is zelf ook een leuk stadje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vogelpark Avifauna in Alphen aan de Rijn is leuk.
Tegenover de ingang van het park kun je ook opstappen in een rondvaartboot. Naast het park zit een restaurant.
Kortom, drie dingen wat je daar kunt doen.

Lekker fietsen in park de hooge veluwe is ook leuk.
Fietsen kun je er lenen.

Dagje Valkenburg met een bezoek aan de grotten.

Amsterdam, bezoek aan dierentuin Artis en een rondvaart door de grachten. Of pak er de trein naar Zandvoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Wadden, bijvoorbeeld Texel heeft genoeg te bieden, bijvoorbeeld een bierproeverij in Oudeschild, powerkiten op het strand en dan relaxen in het subtropisch zwemparadijs van de camping bij De Koog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dierenpark Emmen. Hunebedden, drouwenerzand, boomkroonpad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou je wel heel veel tips kunnen/willen geven, maar de link naar deze site lijkt me handiger:

http://www.lekkerweg.nl/nl/

Een homepage vol tips en aanraders voor lekker weg in eigen land.

Have fun!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Utrecht: een rondvaart over de grachten of over de Vecht, en de hofjes in de binnenstad bezoeken, wonderlijke plekken die heel stil zijn midden in een drukke stad.
Als je van natuur houdt: natuurgebieden bezoeken, of een hortus van een universiteit.
Een fluisterboottocht door de Biesbos of punteren door Giethoorn.
Fietsen door de Flevopolder.
De Zaanse Schans, Kinderdijk, de Zeeuwse bruggen, het Verdronken land van Saeftinghe, wadlopen.
Of ga naar Amsterdam en gedraag je als een toerist - dan moet je wel het Sexmuseum bezoeken, over de Wallen lopen, verbijsterd doen over de oude en scheve grachtenpanden, de bloemenmarkt op het Singel bekijken...
Je kunt je jaren vermaken in eigen land ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Efteling is echt een hele leuke aanrader. ( tenminste dat vind ik zelf)
En de provincie Zeeland is ook heel mooi en dat zelfde geld ook voor de tvtas eilanden.
Een dagje Volendam kun je alleen al met het rondlopen daar en winkeltje in winkeltje uit heel gemakkelijk om krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Oosterscheldekering is een prachtig waterbouwwerk over de Oosterschelde met een voorlichtingscentrum over dit werk in het Topshuis op het voormalig werkeiland Neeltje Jans (zie links voor meer info).