Ik wil graag reizen, maar mijn vriendin denkt hier anders over, wat te doen?

Ik ben een jongen van 22 jaar en mijn uiteindelijke droom is voor langere periodes te gaan reizen. Het liefst ga ik dit al op korte termijn doen en ik heb door leuk werk genoeg geld ter beschikking. Ik wil backpacken in Australië, ik wil Amerika zien en het liefst van allemaal wil ik Azië bewonderen. Deze droom koester ik al sinds mijn 13e/14e jaar oud. Naast dat ben ik het perfecte voorbeeld van innerlijke rust en een uitmuntende soloist, ik kan goed tegen alleen zijn en dat doe ik ook het liefst als ik ga reizen, dan heb ik alle tijd en kan ik gaan en staan waar ik wil.
Sinds 2 jaar heb ik een vriendin waar ik veel van hou en doe alles met haar, alleen heeft ze andere ideeen over mijn zogenaamde reisplannen. Ze wil zelf vastigheid en een carriere maken hier in Nederland, terwijl ik absoluut zo snel mogelijk wil maken dat ik hier weg ben. We kunnen het op veel punten zeer goed vinden met elkaar. Alleen mocht ik gaan reizen, dan is dat pas over enkele jaren als zij klaar is met de huidige opleiding en een huisje, boompje en beestje heeft.
Persoonlijk moet ik daar niet aan denken. Nu heb ik mezelf al weten te schikken en heb voorgelegd dan 2x per jaar een maand weg te gaan via de reizen die Travelactive.nl aanbiedt. Wil ze mee? Geen probleem, als ze maar niet een blok aan mn been wordt waar ik bang voor ben.

Wat kan ik in deze situatie doen? Uitmaken vind ik geen optie, maar ik wil wel mijn droom kunnen najagen op de manier die ik zelf al jaren in gedachte heb.

Anyone? =)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
6.3K

Antwoorden (13)

Ik zou zeggen ga je droom achter na, je hoeft het niet uit te maken. Jij gaat lekker reizen en zei maakt haar opleiding af en als je klaar bent met reizen kom je terug en gaan jullie alsnog samen ergens anders op wereldreis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef je een + volg je droom en ga alleen.
Je kunt niet in de toekomst kijken dus WAT je ook gaat doen, je zult nooit zeker weten of het het beste zal zijn voor jou.

Voor mij is het lang geleden dat ik 22 was en ik houd ook veel van reizen. Ik zit straks misschien met net zo iets. Als de kinderen de deur uit zijn zie ik me weer de wereld rondtrekken maar het is de vraag maar of mijn man dat dan nog wel wil, die wil mogelijk "gezapig" thuis zitten.

Dus ik zeg: je bent NU 22 jaar, geniet ervan en ga ECHT op reis als je dat wilt, als je gesetteld bent komt het er echt niet zo snel meer van.
amigo
13 jaar geleden
Stel je voor dat je nu doet wat je vriendin wil: wachten tot zij klaar is met haar studie en een baan heeft, en de huisje-boompje-beestje droom gerealiseerd is. Stel je voor dat er dan periodes komen waarin het wat slechter gaat met jullie relatie. Ga je het haar dan kwalijk nemen dat ze je tegengehouden heeft? Stel dat je relatie uit gaat en de tijd waarin jij kon reizen, voorbij is. Ga je jezelf dan de rest van je leven voor je hoofd slaan omdat je het nu niet gedaan hebt?

Dan moet je nu je eigen droom even voor laten gaan. Kijk of het mogelijk is dat jij een tijdje weg gaat (2 maanden zonder elkaar moet toch wel kunnen, als je relatie goed is), en doe beiden je eigen ding. Je kunt nu eenmaal niet overal het zelfde over denken en dat moet ook best kunnen in een goede relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd ga je droom achter na en je hoeft het niet uit te maken je wilt heel graag ga dan nu straks als je huisje boompje beestje heb doe je dat ook niet snel meer en dan is er nog meer redenen om hier in NL te blijven.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje dilemma zeg
risico dat als je op reis gaat het ook nog eens dikke heibel wordt zo te horen. groot risico ,maar ik zou er eentje proberen. niet te ver weg en niet te wild amigo

Het word zo te horen en living apart together relatie zou je daar mee kunnen leven ?

Nederland als je uiterste thuis basis en zij als je
ik sta op wacht en denk aan jouw type ;)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zou ik mee kunnen leven, alleen zij kan dat niet ;) Als ik haar niet had was ik wss allang vertrokken, heerlijk.
Achja, een relatie maakt dingen moeilijker, ze wilt uiteindelijk misschien wel mee, maar dat gaat nog lang duren plus het feit dat ik stiekem liever alleen ga, maar hier op het moment niet zonder haar kan.
capthavoc
13 jaar geleden
Tja de keuze ligt dan grotendeels bij jouw.
hopelijk denk je er goed over na.
het word vrees ik het een of het ander. maar die travel active reizen zou ik zeker maken
en dan al het op je 25 ste nog kriebelt
tja er kan veel gebeuren in 3 jaar
Gaan je krijgt eerder spijt van wat je niet gedaan hebt, dan van wat je wel gedaan hebt.

Luister even naar het liedje wat ik bijgevoegd heb
13 jaar geleden
Volg je droom!
10 jaar geleden zat ik in dezelfde situatie.. mijn vriend destijds had ook plannen genoeg om de wereld rond te reizen, ik had die niet en ik was tevreden met wat ik had. Hij bleef maar dromen..
Onze relatie ging uit, en nu is hij nog steeds gebonden aan het leventje hier, vanwege werk en andere verplichtingen. hij had nog altijd graag willen gaan..

Waarom zou je per se met z'n tweeën op reis gaan? Dat je graag wilt gaan, hoeft niet te zeggen dat je per definitie je relatie ten einde brengt, maar wees er wel op bewust dat je na terugkeer een ander persoon kan zijn geworden, of dat zij wellicht iets veranderen zal..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals de anderen zeg ik ook, ga! Volg je hart, volg je droom. Als je het niet doet zul je het je hele leven betreuren en er wellicht later verbitterd over zijn dat je het niet gedaan hebt. Je hoeft het niet uit te maken met je vriendin en zij hoeft ook niet mee. Zij kan mooi het thuisfront zijn waaraan je blogt wat je allemaal meemaakt. Je bent bang dat zij een blok aan je been wordt als ze mee gaat. Probeer het een keertje een maandje uit als de tijd daar is dat ze mee wil en je weet het.
13 jaar geleden
Eigenlijk denk ik dat je NU moet gaan en niet over een aantal jaren.
Eigenlijk denk ik dat je ALLEEN moet gaan en niet met twee.
Eigenlijk denk ik dat je niet een maandje weg moet gaan, maar zeker een half jaar. En daarvoor kies je dan een werelddeel uit, wat je goed gaat bekijken.

Je moet deze dingen eerst doen, voordat je je kunt settelen.
* Als je genoeg van elkaar houdt, dan is het ook nog goed als je terug komt.
* De wereld is klein tegenwoordig: zoveel communicatiemogelijkheden.
* Het is juist goed om als je op essentiele punten van mening verschilt, om dan beiden die punten te kunnen waarmaken. Dan zullen die nooit later als een verwijt terug kunnen komen.
* Als jij terug bent van je reis en jullie gaan samen voor dat huisje, boompje, beestje, dan kun je nog samen reizen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga je droom achterna nu het kan! het is jou droom en als je wacht vanwege haar dan kan dat ook tegen jullie relatie gaan werken. Haar droom is carrière maken, en de jouwe is reizen. Je zegt zelf dat je goed solo kan reizen dus waarom niet?! hoewel het ook een goede relatie test kan zijn om samen te gaan.
Denk je alleen dat als je een jaar of twee jaar gereisd hebt dat je dan klaar bent en wel kan settelen? of denk je dat je altijd liever over de wereld zal zwerven? anders moet je toch nog eens goed nadenken of je na het reizen wel met haar die vastigheid wil bereiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker alleen gaan reizen en als zij daar een probleem mee heeft is ze niet de ware. Als partners hoor je het beste uit elkaar te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor JOU en je ontwikkeling, je drang naar reizen en om veel te zien, te ervaren, te ontdekken, is het heel belangrijk dat je je koffers pakt. NU. Je kunt en je wilt.j Je mag je door NIEMAND laten tegenhouden. Leef je eigen leven op jouw manier. Houdt een warme vriendschap met je vriendin. Als ze je laat gaan heeft ze kans dat je bij haar terug komt, gelukkig en in balans. Tevreden met de kansen die je hebt benut. Als ze je niet laat gaan, is ze je kwijt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag is samen te vatten als:
ga je nú of ga je niet.

Want dat je jezelf voorhoudt dat dat over enkele jaren kan, als zij klaar is met haar opleiding, en jullie een huisje, boompje en beestje hebben...
besef dan nu ff drommels goed, dat jij je (of zij jou) dan een illusie voor houdt.

Als zij nú al niet wil, dan wil ze straks al helemáál niet.
Toen had ze per ongeluk ineens een kindje van je, en toen wilde je niet meer.

Juist nú heb jij alle kansen, juist nú hebben jullie daar allebei de riumte voor. Zij is zoet met haar opleiding en jij zit nog niet geheel onder de plak en kunt nog leven zoals jij het heel graag wil, namelijk reizen.
Als zij werkelijk van je houdt, dan is ze er nog steeds als je gereist hebt.
Als ze je wil chanteren zegt ze "als je werkelijk van me houdt, dan ga je nu niet. En later gaan we samen" (met koters erbij en saaie tripjes die jij niet bedoeld had, maar die zij al het uiterste vindt)

Collega van mij heeft een broer die in de provincie naast die van haar is gaan wonen. Ik zou denken: zo, dát is dichtbij! binnen een uur ben je er!!
Maar zij vindt het vreeeselijk ver weg "je kan niet eens onverwachts even koffie gaan drinken".
ik zou denken: so what?!!

Iemand die wil reizen, heeft reizen in het bloed.
Thuisblijvers, die Nederlandse uithoeken al heel ver (en vooral genoeg) vinden, die zullen liefhebbers van reizen nooit geheel begrijpen.

Doe wat je wil, maar besef wel dat als je nú (binnen 1 jaar) niet gaat reizen,dat je het dan niet meer zal doen zolang je met haar bent.
Ja, heel misschien wel na je pensioen, als je er dan nog de gezondheid voor hebt.

Ik zou gewoon gaan reizen, en na een half jaartje zie je haar wel weer terug. Kan zij tenminste goede cijfers halen en is ze er zeker van dat jij aan je trekken komt.
Alleen reizen is nl. zó veel leuker dan met een blok aan je been.

Wat ook kan: dóé het, dat reizen, en kom desnoods met hangende pootjes naar haar terug, maar dan heb je het in elk geval gedaan.
Als je niet gaat, zul je het haar (Altijd) blijven kwalijk nemen. Altijd. Ook al zeg je op den duur "nee hoor schat, ik neem je niks kwalijk."
Voorkom dat.