In de meivakantie willen we op vakantie naar een warm land. Waar in Europa is het dan het warmst?

zon, zee en strand zijn belangrijk.

Weet jij het antwoord?

/2500

Turkije is formeel geen Europa, maar wel al lekker warm in mei.

In ieder geval zo dicht mogelijk bij de Middellandse Zee. Zuid Spanje Zuid Italië Zuid Turkije Zuid Frankrijk enz. De kans dat het elkers ook mooi weer is, is best aanwezig, maar hoe zuidelijker hoe beter.

gran canaria Toegevoegd na 21 seconden: en zuid Frankrijk natuurlijk

Italië Griekenland Portugal

zuid frankrijk aan de Middellandse zee heerlijk daar

hoe verder naar het zuiden hoe warmer, zit je nl. dichter bij de evenaar, sicilie en sardinie zijn mooie vakantie (ei)landen

Momenteel is het in de Algarve 28C. Maar je weet niet voor 100% of het in mei hetzelfde is. Veel slechter zal het niet worden. Ook hier, Zon, Zee en stranden.

De Canarische eilanden. Zo'n 4,5 uur vliegen.

waarschijnlijk Cyprus? Maar dat ik wel een dure bestemming

Het was nog niet een super hete zomer,toen ik enkele jaren geleden aan een strand ,in Noord Italië zat. We moesten toen reeds bij elkaar schuilen onder een parasol op het strand. In het zand verbrande je bijna je voeten. Nee,voor mij hoeft dit niet meer! liever dan ter hoogte van Bordeaux (Lacanau)van de super coole Atlantische oceaan genieten. Nog nooit heb ik de zee daar,zo mooi ervaren.

GRIEKENLAND!!!!!! Het leukste en mooiste land van Europa!!

Het meest zuidelijkste puntje van Corsica (rond Bonifacio) heeft een zeer aangenaam klimaat vanwege de warme luchtstroom. Wil je graag een budgetvakantie, kijk dan eens uit naar vakanties op Kos, Gran Canaria of Portugal. Kos zou mijn eerste keuze zijn, vanwege de vriendelijke mentaliteit van de 'locals', het goedkopeleven, de mooie stranden en de mogelijkheden aldaar (lekker fietsen en per boot genoeg uitstapjes te doen). Gran Canaria is leuk, maar veel 'vergane glorie' te zien en uitgeleefd door het massatourisme. Kortom, als geld geen rol speelt ga dan naar Bonifacio, wil je op je centen letten ga dan naar Kos.

canarische eilanden :)

Zonder enige twijfel Cyprus, Malta en de Canarische Eilanden. Zekerheid op zomers weer heb je in mei nog nergens in Europa, maar op deze eilanden is de kans op zonnig en warm weer het hoogst. Griekenland, Spanje en Turkije kunnen mede door het relatief koele zeewater nog dagen kennen die niet warm genoeg zijn.

Madeira: het hele jaar mooi weer.

De voormalig nederlandse antillen, die zijn tegenwoordig een speciale gemeente van Nederland en behoren dus tot europa.

IK zou of voor Portugal,de Canarische eilanden of Zuid Spanje kiezen.En hoewel geen Europa Turkije heeft aan de zuid en westkust heerlijke temperaturen in de Meivakantie van gemiddeld 22 graden.

Bronnen:
http://www.turkijeweer.nl/weer-turkije-april.html

Mallorca is een mooie spek , maar ik weet niet of het daar dan warm is.

Canarische eilanden zijn nog Europa !

Je kunt ook Egypte proberen. 5 uurtjes vliegen, heerlijk weer. Kijk eens op www.fflekkerweg.nl Ik zag net aardig leuke aanbiedingen

Malta. Gemiddelde temperatuur in de zomer: 26 graden Zon, zee en strand in overvloed! http://www.landenweb.net/malta/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100