In de meivakantie willen we op vakantie naar een warm land. Waar in Europa is het dan het warmst?

zon, zee en strand zijn belangrijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het al een paar keer meegemaakt dat collegae richting zuiden vertrokken en alleen maar regen hadden in mei (Zuid Spanje en Zuid Frankrijk) en ik op Terschelling in de stralende zon op het terras zat. vergis je niet in mei hoor in Zuid Europa.

Antwoorden (21)

Turkije is formeel geen Europa, maar wel al lekker warm in mei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval zo dicht mogelijk bij de Middellandse Zee.
Zuid Spanje
Zuid Italië
Zuid Turkije
Zuid Frankrijk enz.

De kans dat het elkers ook mooi weer is, is best aanwezig, maar hoe zuidelijker hoe beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gran canaria

Toegevoegd na 21 seconden:
en zuid Frankrijk natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Italië Griekenland Portugal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zuid frankrijk aan de Middellandse zee heerlijk daar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe verder naar het zuiden hoe warmer, zit je nl. dichter bij de evenaar, sicilie en sardinie zijn mooie vakantie (ei)landen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Momenteel is het in de Algarve 28C. Maar je weet niet voor 100% of het in mei hetzelfde is. Veel slechter zal het niet worden. Ook hier, Zon, Zee en stranden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Canarische eilanden. Zo'n 4,5 uur vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk Cyprus? Maar dat ik wel een dure bestemming
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was nog niet een super hete zomer,toen ik enkele jaren geleden aan een strand ,in Noord Italië zat.
We moesten toen reeds bij elkaar schuilen onder een parasol op het strand.
In het zand verbrande je bijna je voeten.
Nee,voor mij hoeft dit niet meer!

liever dan ter hoogte van Bordeaux (Lacanau)van de super coole Atlantische oceaan genieten.
Nog nooit heb ik de zee daar,zo mooi ervaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GRIEKENLAND!!!!!! Het leukste en mooiste land van Europa!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meest zuidelijkste puntje van Corsica (rond Bonifacio) heeft een zeer aangenaam klimaat vanwege de warme luchtstroom.
Wil je graag een budgetvakantie, kijk dan eens uit naar vakanties op Kos, Gran Canaria of Portugal.
Kos zou mijn eerste keuze zijn, vanwege de vriendelijke mentaliteit van de 'locals', het goedkopeleven, de mooie stranden en de mogelijkheden aldaar (lekker fietsen en per boot genoeg uitstapjes te doen).
Gran Canaria is leuk, maar veel 'vergane glorie' te zien en uitgeleefd door het massatourisme.
Kortom, als geld geen rol speelt ga dan naar Bonifacio, wil je op je centen letten ga dan naar Kos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
canarische eilanden :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder enige twijfel Cyprus, Malta en de Canarische Eilanden. Zekerheid op zomers weer heb je in mei nog nergens in Europa, maar op deze eilanden is de kans op zonnig en warm weer het hoogst.

Griekenland, Spanje en Turkije kunnen mede door het relatief koele zeewater nog dagen kennen die niet warm genoeg zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Madeira: het hele jaar mooi weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De voormalig nederlandse antillen, die zijn tegenwoordig een speciale gemeente van Nederland en behoren dus tot europa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Nederlandse Antillen liggen nu niet bepaald in Europa, maar in Zuid-Amerika.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geografisch gezien wel, staatkundig gezien niet!
IK zou of voor Portugal,de Canarische eilanden of Zuid Spanje kiezen.En hoewel geen Europa Turkije heeft aan de zuid en westkust heerlijke temperaturen in de Meivakantie van gemiddeld 22 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mallorca is een mooie spek , maar ik weet niet of het daar dan warm is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Canarische eilanden zijn nog Europa !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook Egypte proberen. 5 uurtjes vliegen, heerlijk weer.
Kijk eens op www.fflekkerweg.nl
Ik zag net aardig leuke aanbiedingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Malta. Gemiddelde temperatuur in de zomer: 26 graden
Zon, zee en strand in overvloed!

http://www.landenweb.net/malta/