is er oorlog in macedonie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
ronron1212
10 jaar geleden
Hoe kom je daarbij?
Poet
10 jaar geleden
Macedonië ligt overigens in Europa dus de categorie Midden-Amerika ligt niet erg voor de hand / vergt nog een heleboel geotectoniek

Antwoorden (1)

In Macedonië is er geen oorlog maar er blijven spanningen bestaan tussen de etnisch-Macedonische en etnisch-Albanese bevolkingsgroepen. De Nederlandse rijksoverheid adviseert daarom om demonstraties en samenscholingen te mijden.

Bij reizen in het grensgebied met Kosovo ten noorden van de lijn Tetovo-Skopje-Kumanovo, alsmede het grensgebied met Albanië tussen Struga en Tetovo, dient waakzaamheid te worden betracht. Aangeraden wordt in deze gebieden op de hoofdwegen te blijven en bij voorkeur niet na zonsondergang te reizen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die adviezen van BuZa zijn vaak erg overdreven. Ik ben een maand geleden in Macedonië geweest en heb niks van eventuele spanningen gemerkt. Wel is het een prima ,mooi en zeer voordelig vakantieland met zeer vriendelijke bewoners. Kortom een AANRADER
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ook al was dit reisadvies erg overdreven, toch is het noodzakelijk om zulke adviezen te verlenen. Niet iedere reiziger is gezegend met het gezond verstand dat naïviteit tegen gaat. Als burger van een stichtend EU-land kan je gerust zeggen dat de overheid de bevolking téveel bepampert. Een eenvoudig voorbeeld: als er een gat is in het wegdek (bij werken), dan worden weggebruikers al vanop honderden meters afstand verwittigd voor 'komend gevaar.' In Macedonië moet je zelf maar opletten en zorgen dat je niet in dat gat terechtkomt. Een onbenullig iets op het eerste gezicht, maar dit kan je verder doortrekken in veel andere dagdagelijkse gebeurtenissen..