hoe kan ik waypoints die afgeleid zijn van een kaart (bv. 28s 300343 3634475) omzetten naar gps-coordinaten?

Toegevoegd na 1 uur:
op http://www.barranquismo.net/paginas/barrancos/Ribeira_do_Agua_Negra_Ribeira_do_Alecrim.pdf staat een heel lijstje met deze waypoints, maar ik kan er niet veel mee

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Om ze om te zetten zul je moeten weten in welke projectie deze coordinaten zijn opgeschreven en ze dan converteren naar WGS84 (het coordinaatsysteem dat door je gps gebruikt wordt).

Voor conversie van coordinaten zijn allerlei programma'tjes te vinden op internet, maar je moet wel eerst weten in welk systeem jouw coordinaten zijn opgschreven.

Hieronder een link naar een online applicatie die een heleboel coordinaatsystemen kan converteren.