kan iemand mij vertellen over wonen op de dominicaanse republiek?

mijn man en ik zijn van plan daar heen te gaan, maar we willen graag weten hoe het daar is. niet als toerist maar om er te wonen.

Weet jij het antwoord?

/2500

nee ik niet

Wat beweegt jullie om daar te gaan wonen?Het lijkt me dat je eerst eens een goed onderzoek te gaan doen, voor je een grote stap neemt;)

ik kan niet spreken van persoonlijke ervaringen, enkel als toerist, maar een belg die al er al jaren woont, en zich aanbiedt als gids voor binnenlandse excursies heeft er enkele uren over uitgeweid. het waren vooral negatieve beelden, van bijvb een nederlands koppel dat vermoord werd in hun villa, corruptie aan de grens, waar de meeste bezittingen gewoon "verdwijnen", en vele dominicaanse families die hun inkomsten halen uit de drugtrafiek. mannen gaan gewapend uit op cocaïne en zijn bijzonder agressief. wat mij echter het meest trof, was de mentaliteit dat de waarde van mannen gemeten werd aan hun aantal sexuele veroveringen (waaronder hun stiefkinderen), en de vrouwen aan hun aantal kiinderen, waardoor je situaties krijgt waar verschillende generaties vrouwen en hun kinderen in de grootste armoede leven in golfplaten huisjes. die hebben we trouwens bezocht en het was schrijnend. bovendien zijn de "rijkere" huizen beveiligd met hoge muren die nog eens bezet zijn met gebroken glas... ik zou je toch enige voorzichtigheid aanmanen veel succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100