kan iemand mij vertellen over wonen op de dominicaanse republiek?

mijn man en ik zijn van plan daar heen te gaan, maar we willen graag weten hoe het daar is. niet als toerist maar om er te wonen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
8.4K

Het beste antwoord

Dom. Republeik is beslist niet gevaarlijk. Inderdaad hang niet de "rijke"Hollander uit want dan ben je aan de beurt. Ga gewoon om met de mensen en zij behandelen je ook gewoon. Ik zelf woon al 4 jaar in Cotui en heb daar totaal geen last. wat prettig is ze laten je in je waarde maar doe dat dan ook met hun.
Ze zijn "arm "maar dat stoort niet. Ze zijn enorm "street wise".En leven het leven zoals het hun uitkomt. Geen overbodige regelgeving. Ik ben nu weer op vakantie in Nederland maar erg me kapot aan alle regels. Daar ben je vrij.

Tja, gevaarlijk? Het valt inderdaad op zich redelijk mee hoor. Je moet alleen nooit denken dat de D.R. een disneyland is. Zoals reeds gezegd, hang zeker niet de rijkerd uit en respecteer de bevolking....de meeste lokalen zijn sociaal en vredelievend

Toegevoegd na 2 minuten:
Informatie op: www.serex.gov.do
E-mailadressen ambassades van de D.R. in:
België: embajadombxl@brutele.be
Nederland: embajada@embajadadominicana.nl
Belgisch consul in D.R.: consul@ilanguage.com
Nederl ambassade in D.R.: std@minbuza.nl
Naar de D.R.? Een touristenkaart op de luchthaven voor een maximumduur van 60 dagen.
Langer verblijven: Thuis een visum aanvragen.
Plannen om te emigreren? Probeer dit eerst eens uit. Huur iets ( 3 - 6 maanden) en kijk of het bevalt. Kopen kan altijd nog. (Een huis b.v. 10 km uit de kust het binnenland in kan al stukken voordeliger zijn!)
Informatie over het starten van een bedrijf op de D.R. Vraag info bij de plaatselijke Kamer van Koophandel (Santo Domingo)
Tel.nr. voor Belgen: 809-985-8595
Tel.nr. voor Nederlanders: 809-227-6525
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dikke +.
Een beter antwoord is niet te geven.

Andere antwoorden (2)

Er is een aflevering van "ik vertrek" gemaakt over stel op Dom Rep.

Dat stel was na 2 maanden weer terug in NL.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is geen antwoord.
ik kan niet spreken van persoonlijke ervaringen, enkel als toerist, maar een belg die al er al jaren woont, en zich aanbiedt als gids voor binnenlandse excursies heeft er enkele uren over uitgeweid.
het waren vooral negatieve beelden, van bijvb een nederlands koppel dat vermoord werd in hun villa, corruptie aan de grens, waar de meeste bezittingen gewoon "verdwijnen", en vele dominicaanse families die hun inkomsten halen uit de drugtrafiek. mannen gaan gewapend uit op cocaïne en zijn bijzonder agressief.
wat mij echter het meest trof, was de mentaliteit dat de waarde van mannen gemeten werd aan hun aantal sexuele veroveringen (waaronder hun stiefkinderen), en de vrouwen aan hun aantal kiinderen, waardoor je situaties krijgt waar verschillende generaties vrouwen en hun kinderen in de grootste armoede leven in golfplaten huisjes. die hebben we trouwens bezocht en het was schrijnend. bovendien zijn de "rijkere" huizen beveiligd met hoge muren die nog eens bezet zijn met gebroken glas...
ik zou je toch enige voorzichtigheid aanmanen
veel succes