Hier alvast een paar ideetjes

http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Parque_del_Buen_Retiro?uselang=nl#mw-subcategories

Wat ik zelf doe in een nog onbekende stad is daar naar een plaatslijk excursieburo gaan en kijken wat het aanbod is. Paar trips meedoen in het begin, om wat wegwijs te worden en om extra info te horen. Vaak hoor je door onverwachte ontmoetingen de leukste dingen om te gaan bezoeken. De rest op eigen ontdekking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belangrijke bezienswaardigheden in Madrid zijn het Palacio Real, oftewel het Koninklijk Paleis, het Retiropark, het archeologisch museum, en drie internationaal befaamde kunstmusea: het Museo del Prado, het Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía en het Museo Thyssen-Bornemisz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minder bekend Madrid:

Breng een bezoek aan het Centraal Station Atocha. Voor het station tref je een monument ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de aanslagen. Het gebouw zelf is een uniek bouwwerk. In de stationshal vindt je een prachtige tropische tuin met metershoge palmbomen en bananen bomen. In de vijver zwemmen schildpadden. Regelmatig worden er exposities gehouden. (tegenover dit station liggen de wijken La Latina en Lavapies, de multicultie wijken, die ook erg mooi zijn).

Klooster bezoeken
Midden in het centrum van Madrid staat een schitterend klooster: Monesteria de las Delcalzas Reales.
Het klooster is ooit een paleis geweest van Karel V, die er met zijn vrouw Isabella van Portugal heeft gewoond. Dit klooster is nog steeds bewoond door een religieuze orde.

Rondleiding in een stierenvechterstadion
Je hoeft beslist geen fan te zijn van stierenvechten om toch mee te doen aan een rondleiding in het Plaza de Toros, de op een na grootste arena in de wereld compleet met Koninklijke loge. Het gebouw is prachtig en het is toch wel een bijzonder gevoel om op het bankje van de toreador te zitten! Je krijgt uitleg over de "sport". Alles is gebonden aan strikte regels.