Annuleren weekendje weg

Over een maand of 2 gaan we met z'n tweeën met het vliegtuig een weekendje naar Madrid. Deze reis is geboekt door de personeelsvereniging van mijn werk en is vlak voor afgelopen kerst vastgelegd. We vliegen met RyanAir vanaf Brussel Zuid / Charleroi. De kosten voor deze reis zijn al compleet betaald aan de personeelsvereniging.

Nu blijkt achteraf gezien dat dit qua planning en andere redenen bij ons niet uitkomt en willen we graag deze reis
annuleren. we hebben geen (doorlopende) annuleringsverzekering o.i.d.. Is er een manier om onder deze reis uit te komen en de kosten terug te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (4)

Je zou kunnen informeren bij je directe collega's of er nog zijn die die reis graag zouden willen boeken, maar misschien te laat waren. Zij kunnen dan jullie reis waarschijnlijk wel overnemen. Misschien is er ook een intranet op het bedrijf zodat je via de interne mail een oproep kunt plaatsen voor overname van jullie reis? Of op A4-tjes jullie reis aanbieden en verspreid in het bedrijf ophangen.
Ik denk dat dit de enige manier is om de gemaakte kosten terug te krijgen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij vallen personeelsuitjes niet onder een annulering verzekering. Ga in kontakt met de organisator. Misscien zijn er mogelijkheden. Houd rekening dat Ryanair zowiezo geld vraagt bij omboeken van tickets. Hotel zal waarschijnlijk nietvzo moeilijk doen bij annulering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten en je voldoet aan de voorwaarden om te annuleren kan dat zie je verzekeringsvoorwaarden.
Indien er geen verzekering is afgesloten kan er ook niet geannuleerd worden (geen geld terug). Kijk goed wat er geregeld is door de personeelsvereniging.
Ik hoop dat jullie het kunnen verzetten maar vergeet niet er zijn ten alle tijden kosten verbonden aan annuleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt überhaupt niet andere mensen zomaar met de reis laten gaan waarschijnlijk, in ieder geval niet als de tickets al geboekt zijn want die staan op naam. Volgens mij kun je wel een ticket omboeken naar een ander persoon maar daar betaal je dan voor (Ryanair een paar jaar geleden vroeg er 100 Euro voor).