Officieel niet. In Noorwegen heeft men de Noorse Kroon, niet de Zweedse. Daarbij is de Zweedse Kroon ook minder waard dan de Noorse (100 Zweedse Kr. = 90 Noorse Kr.).

In Nederland kon je voor de invoering van de Euro officieel niet met de Duitse Mark betalen. Toch kwam het wel voor dat (met name in de grensstreek) men toch Duitse Marken accepteerde. Mogelijk dat het in Noorwegen ook zo gaat. Als je bankbiljetten hebt kun je vragen of ze die (tegen een voor de winkelier gunstige koers) willen aannemen. Verplicht is het zeker niet en kun je beter je Zweedse Kronen bij een bank wisselen voor Noorse Kronen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan beter geen geld bij een bank wisselen. Het is (veel) goedkoper om geld uit de muur te halen of je aankoop gewoon te pinnen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja uiteraard. Maar ik doelde er eigenlijk op als de vraagsteller Zweedse Kronen heeft en naar Noorwegen gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De Zweedse kronen ga ik bij een bank inwisselen

Andere antwoorden (1)

Ehm, met zweedse kronen in Noorwegen? In Noorwegen hebben ze Noorse kronen. Ik denkt het niet. In Nederland kun je toch ook niet met de Engelse pond betalen?

De Zweedse kroon is de munt waarmee men in Zweden moet betalen. Als afkorting voor de Zweedse kroon worden de letters SEK gebruikt. De Zweedse kroon verving de ‘riksdaler’, die daarvoor als munteenheid gold. Zowel Denemarken, Noorwegen als Zweden hanteren voor hun munt de naam ‘kroon’, maar zij kennen wel allemaal andere munten. De wisselkoers van de Zweedse kroon ten opzichte van de euro is van belang bij het omrekenen van Zweedse kroon naar euro. De koers van de Zweedse kroon vindt u natuurlijk op deze website.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat laatste stuk tekst komt uit m'n bron ;) Ze hebben dus wel beide kronen, maar wel verschillende.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Het hangt er een beetje van af hoevéél kronen je betaalt.
Ik heb in 1992 in Hongarije met Nederlandse guldens bij een benzinepomp afgerekend. Toen waren ze daar héél blij mee.
En ik ook, want uiteindelijk was ik nog goedkoper uit dan met tanken in Nederland.