Waarom moet je extra geld betalen voor een stop-over vlucht terwijl er toch al een tussenstop bij de vlucht zit inbegrepen?

Ik ga binnenkort op vakantie en stop dan in Jakarta voordat ik doorvlieg naar Bali. Dit hoort gewoon bij de vlucht. Ik vlieg dan een paar uur later door naar Bali. Waarom moet ik dan toch €200,- extra betalen als 3 dagen extra in Jakarta wil blijven en dus een latere vlucht naar Bali pak? De route blijft toch hetzelfde lijkt me...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Bij een normale overstap wordt je bagage doorgecheckt naar je eindbestemming en hoef je zelf niet opnieuw in te checken.

Bij een stopover moet je bagage naar de bagagehal, en na je stopover moeten jij en je bagage weer ingecheckt worden. Al met al is dat administratief meer werk en dus duurder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is trouwens niet altijd duurder. Het zal ook wel van de airline afhangen.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bamibal heeft gelijkt. Verder verschillen de ticket prijzen per dag. Dus het kan zijn als je maar 2 dagen bljft je nog duurder uit bent. Vaak is het ook voordeliger een vlucht met tussenstop te boeken(in één keer met een korte tussenstop-in een keer door). Dan 2 tickets eigenlijk los.. Hoe dat komt geen idee, maar uit ervaring (gewerkt in reisbureau) weet ik dat een stop-over veel duurder kan zijn. Het kan ook zijn dat er evt. een hotel bij is geboekt. Dat doet de airline er wel eens bij.

Andere antwoorden (1)

Bij de kosten zijn oa de handeling fee van de luchthaven meegenomen. Bij Transfer pass is deze nihil. Nu worst u geIen als een uitstappende en weer incheckende pass.