Waar moet je heen als je in Griekenland op vakantie wilt?

Na m'n eindexamen wil ik samen met een vriendin naar Griekenland gaan. We willen onder andere dingen uit de oudheid zien. Naar het strand gaan vinden we leuk, maar hoeft niet per se. We hebben niet zo'n zin in heel veel toeristen om ons heen, dus we willen niet naar bijvoorbeeld Athene. Verder moet het niet te duur zijn (we zijn maar scholieren en worden studenten dus hebben niet veel geld..).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

Kos! Goedkoop en gezellig, je kan er in een paar dagen van alles (op de huurfiets) zien, en genieten van cultuur en strand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We gaan waarschijnlijk naar Kos en daar fietsen huren :)
Dank voor je tip:)

Andere antwoorden (7)

Enkele beroemde bezienswaardigheden in Griekenland zijn de tempel van Apollo Epicurius te Bassae, de archeologische plaats Delphi, de berg Athos, het Meteora-klooster, en de archeologische plaats Epidaurus.

Op de onderstaande website kan je dingen vinden die op de Werelderfgoedlijst staan, de moeite waard dus!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Werelderfgoedlijst#Griekenland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overal in Griekenland zijn dingen vanuit de oudheid te zien. Ik ben zelf een keer naar corfu geweest en ga in September naar Rhodos. Is niet heel duur, zijn dingen uit de oudheid te vinden en kunt er leuk stappen. Zijn wel toeristen, maar die vind je in heel Griekenland wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar Paulus childe:

Kavala, Thessaloniki, Patmos etc

In Athene staat een mc donalds... dat wil je ook niet overslaan.

http://e-e-t.nl/griekenland/voetsporen-van-paulus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Blaloepja,

Ik ben zelf weg van de griekse eilanden (Kos/Kreta/Rhodos etc)
Maar eigenlijk alle bekende eilanden zijn toeristisch ..

De meeste oudheden zijn te zien op Kos( Plataan van Hippocrates,Romeins amfitheater,Asklepieion etc.

Je houd niet van toerisme,boek dan niet naar Kos-Stad, maar Kardamena, leuk grieks plaatsje waar véél minder toeristen verblijven ( en een heerlijk strand!)

Maar wil je echt wat van de oudheden zien ,zou ik je een Nijlcruise in Egypte aanbevelen !
En de kosten ervan vallen ook reuze mee.(google maar eens op nijlcruise)
Meest is de cruise 8 dagen, en je hebt elke dag een excursie (Tempel van Karnak,Luxor,Vallei der Koningen,Kom Ombo en veel meer)

Ik hoop dat je wat aan me antwoord hebt,
Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals jij het beschrijft is Samos naar mijn mening het best passend. als je in het voor of najaar gaat gewoon een campingvlucht boeken (lastminute bij arkefly of sunweb) en ter plekke overnachting zoeken b.v. in pythagorion. je zit dan voor dezelfde prijs als je betaald voor een achteraf lokatie, midden in het stadje. Je moet alleen niet te kieskeurig zijn op de accomodatie in griekenland is de standaard niet zo hoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel van belang welke tijd je wilt gaan. Op en rond 28 april is het begin van het seizoen en wordt het naar de zomervakantie toe steeds drukker. Er zijn veel plaatsen op het vaste land waar het rustig is en ook nog wat valt te zien. Rond de plaats Nafplio en Ancient Epidavros bijvoorbeeld. Ook op Kreta zijn veel plekken met rust te vinden. Vooral in Zuid Kreta bij Rethymnon en Xania(Ghania) Vanuit die plaatsen zijn vele historische plaatsen te bezoeken en is het zeker in het begin van het seizoen. Begin juni is het ongeveer 25 tot 30 graden. Ik kom zelf regelmatig in Platanes bij Rethymnon in het noorden van Kreta. Je kunt daar voor een redelijke prijs eenvoudige appartementen huren. Denk aan 300/500 Euro inclusief vliegreis voor 14 dagen per persoon. De prijs gaat omhoog naargelang je meer richting juli gaat. Na september is de prijs ongeveer gelijk aan juni en tussen juni en oktober is er bijna geen regen. Bij Rethymnon heb je ook nog redelijke stranden. Een auto huren in Platanes is ongeveer 20 a 30 euro per dag voor een eenvoudige 4 pers. auto met airco.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sunweb is inderdaad een goed plan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kreta bezit veel oudheid musea en ruines heeft heerlijke stranden en is goed begaanbaar met de gewone bus is ook goedkoper dan taxi. Als je dan in de buurt van Rethymno zit heb je toch wat tourisme en kun je leuk uitgaan maar is niet overdreven met veel drank en harde muziek. en veel te druk het ligt ook het ventraalste een klein uurtje naar xania en een uurtje naar heraklion kun je leuk voor een dag heen dan.