Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil weer een vakantie boeken naar Sharm el Sheikh (Egypte). Zou het al wel weer veilig genoeg zijn??

Ik wil graag boeken en het is "rustig" nu daar volgens de laatste gegevens. Maar is het slim?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jazeker, je kunt er probleemloos heen. De inkomsten van de toeristenindustrie in Sharm el Sheikh is belangrijk voor Egypte, en de internationale investeerders die daar de resorts runnen. Je wordt er goed beschermd.
Echt veilig is Egypte de afgelopen jaren nooit geweest - met enige regelmaat werden toeristen ontvoerd of beroofd - en juist daardoor is er goede politiebegeleiding voor toeristen. Nog steeds.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Tsja.. er zijn niet zo heel veel doden gevallen bij de laatste onrusten onder de toeristen... dus erg bang hoef je niet te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het reisbureau.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ministerie van buitenlandse zaken adviseert waakzaamheid te betrachten. http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_Landen/Reisadviezen/Reisadviezen_alfabetisch/E/Egypte
Het lijkt mij niet verstandig daar voor je plezier naar toe te gaan. Waarom niet naar bijvoorbeeld Madeira? Er zijn toch genoeg andere plekken waar je onbekommerd op vakantie kunt gaan waar de klimaatomstandigheden gunstig zijn....
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je je op Madeira niet voor een appel en een ei kunt voltanken en volvreten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
min niet van mij, uiteraard.
Het ministerie van Buitenlandse zaken heeft het negatieve reisadvies opgeheven.
Dit houdt in dat het volgens de regering weer veilig genoeg is om te gaan.

Bij een negatief reisadvies ben je niet verzekerd als je gaat (en krijg je je geld terug als je al geboekt had).

"Momenteel zit Egypte in classificatie 2 van reisadviezen, waarbij 1 staat voor "Geen bijzondere veiligheidsrisico’s" en 6 voor "Alle reizen worden ontraden".

Classificatie 2 is "Waakzaamheid betrachten"
"Veiligheidsrisico’s zijn weliswaar aanwezig, maar er zijn geen concrete aanwijzingen dat de reiziger hiervan hinder zal ondervinden."

http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_Landen/Reisadviezen/Reisadviezen_alfabetisch/E/Egypte

Hoe dan ook, als ik graag terug zou willen naar Sharm el Sheikh, dan zou ik gewoon boeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn advies is gewoon te boeken.
De media en journalistiek blaast graag alles op, en zo'n land ziet de toeristen niet graag verdwijnen. Ze hebben die inkomsten ook nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boeken, maar op de reisboeking laten opnemen dat bij een evt negatief reisadvies van de Nederlandse overheid je het recht hebt op het retour van alle reisgelden.

Mocht je een reis/annuleringsverzekering nodig moeten hebben, deze dan bij je bank of verzekeringstussenpersoon afsluiten en niet bij het reisburo

Overigens zou ik mij meer druk maken over een rustig complex (dus zonder dronken Russen en Engelsen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga in april.
Volgens het reisbureau is het geen enkel probleem.
Weet alles eens van te voren.
Ik heb ook vast gezeten tijdens de aswolk.
Kwam ook al donderslag bij heldere hemel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding