rondreis egypte wel of niet?

ik ga ook zeer binnenkort voor een rondreis naar egypte, vind het erg spannend en twijfel heel erg of ik niet beter kan annuleren. Je ziet en leest zoveel meningen. Weinig politie op straat, die zijn allemaal bij het gros van de menigte en individuen zijn zwak. Andere jaren werd je begeleid en beveiligd door mensen daar die met je mee gaan in convooi in de woestijn.Is dit nu nog zo? Of word je in de woestijn aan je lot overgelaten omdat politie het te druk heeft met andere zaken? Heeft iemand hier ervaring mee?
En hoe is het nu in Cairo en Alexandrien? ik vind het geen stijl dat ondanks de regering adviseerd om niet te gaan je je van de reisorganisator verplicht word om wel te gaan omdat je anders je geld kwijt bent. Ik vind dat de staat achter de mensen moeten staan die niet meer willen en dat je dan je geld terug krijgt! Of in ieder geval de optie je geboden moet worden om je reis om te boeken. Voor de reisorganisaties draait het allemaal om hun eigen portomonee dus die hebben er mijns inziens scheit aan en "we zien dan we"! Het callimiteiten fonds vergoed niets, maar als je terug gehaald moet worden vergoed de reisorganisatie dat dan ? en zijn die net zo bij machten om een vliegtuig te sturen? Ik weet het niet. Wie heeft een mening en het liefst ervaring?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Het negatieve reisadvies voor Egypte is ingetrokken, dat is de reden dat de reisorganisator je je geld niet terug zal geven bij annulering. Dat was begin februari wel anders, toen kon je kosteloos annuleren of omboeken, sterker nog: je zou niet verzekerd zijn als je besloot toch naar Egypte te gaan.
Nu niet meer.

Momenteel zit Egypte in classificatie 2 van reisadviezen, waarbij 1 staat voor "Geen bijzondere veiligheidsrisico's" en 6 voor "Alle reizen worden ontraden".

Classificatie 2 is "Waakzaamheid betrachten"
"Veiligheidsrisico’s zijn weliswaar aanwezig, maar er zijn geen concrete aanwijzingen dat de reiziger hiervan hinder zal ondervinden."

Als ik binnenkort naar Egypte zou gaan, dan zou ik de reis zeker niet annuleren.
De reis zal net zo plaatsvinden als andere jaren.
Geloof me, als je reisorganisatie denkt dat het gevaarlijk is, dan zouden ze de reis niet door laten gaan.
Toeristen die doodgeschoten worden tijdens een reis met hun organisatie is erg slechte reclame.