Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn plekken waar je móet geweest zijn in Praag?

met school gaan wij in April naar praag, wij moeten als leerlingen de gehele reis organiseren, en ik zou graag willen weten wat we niet mogen missen op onze trip! Het moet wel een beetje geschikt zijn voor 5VWO studenten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Natuurlijk het Oudestadsplein....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooude Joodse begraafplaats
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel dingen moet je eigenlijk wel gezien hebben als je naar Praag gaat, maar tenminste toch wel:

De Praagse burcht met de Sint Vituskathedraal en het gouden straatje.

De Karels brug, een brug uit 1357, met beelden.

De oude joodse wijk Josefov (inclusief de oude joodse begraafplaats)

Het Oude stadsplein met de Týnkerk en het astronomische uurwerk (op het oude stadhuis)

En aan het einde van de dag het biermuseum van het biermerk Staropramen.

Veel plezier
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De joodse begraafplaats is indrukwekkend. Het gebied rond de st. Vituskerk. Dat is het centrum op de westoever van de Moldau waar ook het politieke centrum zit van het land. Ook de Karlsbridge is mooi. Op de fot zie je de Karlbridge en de St Vituskerk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat een televisie toren, waar precies weet ik niet maar van hieruit heb je een heel mooi overzicht over de stad. en als je je studentenpas/schoolpas (zo moeilijk doen ze niet ) mee neemt heb je nog kans dat je korting krijgt ook :P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag wil ik nog een plek toevoegen aan wat er al genoemd is:

het Wenceslasplein in Nove Mesto (nieuwe stad) met aan de kop van het plein het Nationaal Museum.

De mooiste dingen in praag vond ik (persoonlijk):
- de Burcht en het gouden straatje
- Karelsbrug
- stadhuisplein oude stad

Alle bezienswaardigheden in praag liggen in ieder geval op loopafstand van elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er tijd voor hebt, is het mooi om een boottocht te maken op de Vltava . 's Avonds is het verlichte Praag éxtra sfeervol om te zien vanaf het water.

Gewoon even winkelen in de grote winkelstraten in het centrum bij het Plein of in Palladium, een mooi winkelcentrum.

Was zelf weg van de Jodse wijk. En het Joodse kerkhof met de kiezelsteentjes op de grafstenen.

Let op je tas. In onze groep waren er een paar gewoon bestolen. Rechts loopt een zigeunermevrouw tegen je aan en links is je tas weg. Ongelofelijk.

Succes met de voorbereiding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding