Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een 20g vaseline blikje mee in je handbagage in het vliegtuig binnen Europa?

Foto: http://imageshack.us/photo/my-images/443/040610.jpg/

De vlucht gaat naar Griekenland, met Transavia.com.
Op hun site kon ik dit niet duidelijk vinden helaas.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
10.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het risico niet nemen en het gewoon in de normale bagage doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Twijfel geval dus.. ik laat het anders thuis en koop het in de tax free shops als dat kan. En anders heb ik maar voor 3 uur last van droge lippen, daar gaan we gelukkig niet dood aan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

dit zou geen enkel probleem opleveren.Dus,ja.
(Lees meer...)
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt, ik neem aan dat ik na de douane in de tax free shops gewoon nog een blikje cola voor in het vliegtuig mag kopen? (Deze wordt dan geseald.)
Geen probleem, u mag tot 100 mL per container of verpakking meenemen in uw handbagage.
Het is inderdaad niet te geloven maar aan de douane moet u alles afgeven maar eens voorbij kan u het zonder problemen kopen, puur geldklopperij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt geldklopperij, maar het is een noodzakelijk kwaad! Een kwaadwillende kan ook 100ml semtex in z'n vaselinepotje stoppen.... Het is puur voor ons eiger bescherming!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat besef ik mij tenvolle en ben zeker voorstander van veiligheid. Zelfs met die bodyscanner heb ik geen probleem maar ik vind bepaalde dingen nogal hypocriet.
Je mag dit soort dingen meenemen, vloeistoffen en gels, daar hoort het denk ik bij. in de handbagage, tot een hoeveelheid van 100 ml per verpakking. Maar je moet het dan wel in een doorzichtig zakje, zo'n zipseal zakje bijvoorbeeld, stoppen, en bij de douane laten zien.
Als je het gewoon in je toilettas laat zitten, heb je kans dat het eruit gehaald wordt. (nog geen ramp, koop je gewoon nieuwe op de plaats van bestemming).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding