De Verenigde Staten is een land dat bestaat uit staten zoals Nederland een land is dat bestaat uit provincies. De VS heeft dus geen landen in een vorm vergelijkbaar met die van staten als Californië of Florida.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Aleen staten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verwarring ontstaat misschien doordat we het vaak over "Amerika" hebben terwijl we eigenlijk de VS bedoelen.

Je hebt Zuid Amerika en Noord Amerika. Dit zijn werelddelen, net zoals Europa en Azië bijv.

N. - Amerika bestaat o.a. uit Canada en de VS. De VS is dus een land. En zoals gezegd, is dat onderverdeeld in staten zoals wij hier provincies hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de VS niet een land noemen zoals NL.
Ook kan je de staten van de VS niet vergelijken met onze provincies.
Een staat is een land. De verenigde staten = de verenigde landen. De staten van de VS hebben elk hun eigen regels en wetten. Zo is het homohuwelijk in een aantal staten toegstaan, terwijl het in andere staten weer verboden. Dit zelfde geldt voor de doodstraf.

Je kunt de VS beter vergelijken met de EU.
De landen binnen de EU hebben elk hun eigen regels en wetten, maar er zijn ook overkoepelende wetten die voor elk land in de EU/VS gelden.
De VS heeft wel een veel langere geschiedenis dan de EU, waardoor zij een veel sterker "wij-Amerikanen-gevoel" hebben. In de VS wappert er in veel tuinen een Amerikaanse vlag, dat zie ik hier in de EU voorlopig nog niet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen staten. ik heb 3 jaar in ny gewoond, daar leer je dit